اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشکیل ستاد خدمات سفر بعد از 2 سال در چهارمحال و بختیاری/ فرمانداران برنامه‌های خود را ارائه کردند

فرماندار بن گفت: با توجه به موقعیت پیست اسکی بارده در این شهرستان و بارش‌های اخیر، حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل در این منطقه افزایش داشته است به طوری که جمعه هفته گذشته افزون‌بر 10 هزار نفر گردشگر در این پیست حضور داشتند.

تشکیل ستاد خدمات سفر بعد از 2 سال در چهارمحال و بختیاری/ فرمانداران برنامه‌های خود را ارائه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری کیانوش نادری بلداجی امروز در جلسه ستاد خدمات سفر این استان گفت: با توجه به موقعیت پیست اسکی بارده در این شهرستان و بارش‌های اخیر، حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل در این منطقه افزایش داشته است به طوری که جمعه هفته گذشته افزون‌بر ۱۰ هزار نفر گردشگر در این پیست حضور داشتند.

فرماندار بن ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات مرتبط با گردشگری پیست اسکی بارده ضروری است.

کیانوش نادری افزود: استقرار نمایندگی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بن مورد توجه مسئولان باشد.

ساماندهی کانون گردشگری پیرغار و ده‌چشمه

فرماندار فارسان در ادامه جلسه گفت: ساماندهی کانون گردشگری پیرغار در روستای ده‌چشمه این شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان و گردشگران است.

مرداس طاهری تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نسبت به مشخص کردن و معرفی متولی اصلی کانون گردشگری پیرغار اقدام کند.

وی افزود: ساماندهی وضعیت بناهای تاریخی شهرستان فارسان به‌ویژه قلعه سردار اسعد بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

شناسنامه‌دار کردن خانه‌های مسافر در سامان

فرماندار سامان در ادامه با شاره به وضعیت زرد این شهرستان از نظر رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا  و احتمال تغییر آن به قرمز، گفت: این موضوع در چگونگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی همزمان با نوروز امسال تاثیرگذار خواهد بود.

اکبریان به عبور ۶۴ کیلومتر از طول رودخانه زاینده‌رود از شهرستان سامان، وجود ۲۰ هزار هکتار باغ و برخورداری از روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن خانه‌های مسافر، تعیین تکلیف وضعیت باغ‌های گردشگری و احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمانخان در زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع باید در اولویت قرار گیرد.

فعال شدن کمیته‌های دَه‌گانه سفر در چهارمحال و بختیاری

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه گفت: کمیته‌های دَه‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در این استان تشکیل و فعال شد.

وی ادامه داد: این کمیته‌ها شامل خدمات حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امورفرهنگی و فضای مجازی و تنظیم بازار است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر افزود: فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در شرایط عادی و خارج از شیوع ویروس کرونا، مربوط به طول سال است و مختص به نوروز نیست.

فرجام سمیعی افزود: دستورالعمل جدید ستاد اجرایی خدمات سفر تا ۲ هفته آینده به فرمانداران و اعضای این ستاد ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول