اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پاسخ قادری به جوسازی رسانه‌ای راجع به پیامدهای حذف ارز ترجیحی: سیاسی کردن مصاحبه نمایندگان فضا را دو قطبی می‌کند

نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به اینکه سیاسی کردن مصاحبه نمایندگان تبعات منفی به همراه دارد، گفت: حذف ارز ترجیحی، موضوعی نیست که به سادگی قابل تصمیم‌گیری و بدون تبعات باشد پس باید به اندازه کافی بر روی این موضوع متمرکز شد و پس از ارزیابی تبعات آن باید تصمیم گرفت.

پاسخ قادری به جوسازی رسانه‌ای راجع به پیامدهای حذف ارز ترجیحی: سیاسی کردن مصاحبه نمایندگان فضا را دو قطبی می‌کند

جعفر قادری در پاسخ به فضاسازی برخی جریانهای رسانه ای پیرامون مصاحبه خود در مورد پیامدهای حذف ارز ترجیحی، به خبرنگار فارس گفت: آنچه در رسانه ها از قول بنده در مورد قیمت مرغ و روغن منعکس شده، اشاره به گزارش  نمایندگان دولت در مجلس است و بنده تاکنون هیچ اظهار نظری در این مورد نداشته ام.

وی با بیان اینکه به عنوان یک چهره رسانه ای، به شفافیت و اطلاع رسانی کاملا پایبند هستم به آن افتخار می‌کنم، افزود: آنچه جای گله و شکایت دارد انعکاس استنباطهای نادرست برخی خبرنگاران به جای دیدگاه مصاحبه شونده و یا دخالت دادن دیدگاه‌های سیاسی برای کوبیدن مصاحبه شونده است.

عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: به عنوان یک نماینده تخصصی در ادوار مختلف مجلس، در حوزه اقتصاد سعی کرده ام بدون پشتوانه علمی له یا علیه هیچ دولتی حرفی نزنم و اگر از نگاه تخصصی به موضوعی رسیدم با قدرت از نگاه تخصصی خود دفاع کنم که در خصوص ارز ترجیحی نیز چون نمایندگان دولت توضیحات کاملی را به مجلس نداده اند، پیش از روشن شدن ابعاد طرح، دلیلی برای تایید و یا رد آن نمی بینم.

قادری ادامه داد: آنچه تابه حال اعلام شده فقط برآوردهای دولت از تغییرات قیمتی کالاهای مشمول ارز ترجیحی است و نحوه جبران قدرت خرید مردم را توضیح نداده است که در این راستا وزیر جهاد اعلام کرد که اگر ارز ترجیحی نهاده های دامی را به صورت نیمایی یعنی ۵ برابر قیمت ارز ترجیحی بدهیم قیمت محصول تولیدی یعنی قیمت مرغ فقط دو برابر می‌شود.

وی گفت: اظهار نظر من این بود که اگر چنین رابطه ای صحت داشته باشد، قابل قبول است، اینکه آیا قیمت مرغ با 2 برابر قیمت فعلی برای مردم قابل خرید است و چگونه می‌توان قدرت خرید قبلی مردم را حفظ کرد، نه دولت اطلاعاتی  داده و نه من اظهار نظری کرده ام.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: از متخصصین هم انتظار داریم که به جای گارد گرفتن و اهانت کردن به ما در تصمیم سازی درست، کمک کنند.

وی اظهار داشت: هدف بنده از بیان دیدگاه‌های دولت مشارکت دادن جریانهای خارج از مجلس برای رسیدن به تصمیم صحیح است، اینکه جریانهای سیاسی با هر مصاحبه نمایندگان برخورد سیاسی کرده و یا نمایندگان هم با علم به برخی شیطنتها از مصاحبه با برخی رسانه های سیاسی جریان مقابل امتناع ورزند، مشکلی را از کشور حل نکرده و فضا را دو قطبی می‌کند.

قادری بیان کرد: اعتقاد ما در مجلس بر این است که نباید مثل جریان افزایش قیمت بنزین تصمیم گیری در سکوت خبری انجام شود و یا رئیس جمهور و یا مجلس با توهین به شعور مردم از این‌گونه تصمیمات اظهار بی اطلاعی کنند و اگر بنا هست تصمیمی گرفته شود، بهتر است مردم با مبناهای تصمیم گیری و فرآیند ان آشنا شوند و خود در تصمیم سازی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر مجلس و دولت بدون مشورت با متخصصان یا نباید تصمیم بگیرند و یا اگر تصمیمی گرفتند، تبعات تصمیم خود را هم بپذیرند، افزود: مجلس و دولت اگرچه دو قوه مختلف اند ولی محل پاس‌کاری و مقصریابی نیستند بلکه این دو نهاد محل تعامل و همراهی و مسئولیت پذیری هستند.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: اینکه دولت مجلس را دور بزند و یا مجلس هم با اولویتهای دولت سرسری برخورد کند، شایسته هیچکدام از این دو نهاد نیست; همان‌گونه که دولت باید با برخورد صادقانه اطلاعات کامل و بموقع را به مجلس بدهد، نماینده مجلس هم باید با موضوعات فعالانه برخورد کرده و پس از دریافت گزارش کامل دولت، نظر تخصصی خود را با شجاعت و بدون ترس از تخریب دیگران بیان کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول