اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نماینده جدید قزاقستان در سازمان ملل منصوب شد

رئیس جمهور قزاقستان در حکمی «یرلان علیمبایف» را به عنوان نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی در ژنو منصوب کرد.

نماینده جدید قزاقستان در سازمان ملل منصوب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز با امضا فرمانی «یرلان علیمبایف»، به عنوان نماینده دائم این کشور در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی در ژنو تعیین کرد.

تا انتصاب علیمبایف به این سمت این وظیفه را «ژانار سیداکمت قیزی» بر عهده داشت.

علیمبایف متول 6 ژانویه 1975 در استان «قیزیل اوردا» و فارغ التحصیل دانشکده شرق شناسی دانشگاه دولتی قزاقستان به نام «فارابی» و همچنین دارای کارشناسی ارشد از موسسه دیپلماسی و روابط بین المللی ژنو است.

از سال 1997 میلادی در سیستم وزارت امور خارجه فعالیت می‌کند. وی کار دیپلماتیک خود را به عنوان دستیار در بخش آسیا، خاورمیانه و آفریقا آغاز و به درجه فرستاده ویژه وزارت امور خارجه رسید. وی در سال‌های 2008-2010 به عنوان معاون بخش آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه قزاقستان کار کرده است.

علیمبایف در سال‌های مختلف در سمت‌های مختلفی در سفارت قزاقستان در هند، کره و همچنین نمایندگی دائم قزاقستان در دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی در ژنو فعالیت کرده است.

وی همچنین در سال‌های 2019 -2021 ریاست سفارت قزاقستان در هند و از آوریل 2021 معاونت وزارت امور خارجه این کشور را بر عهده داشت.

علیمبایف به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اردو و هندی مسلط است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول