اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقتی جوان جویباری با دنباله‌روی از پدر، وقف مال می‌کند

»علیرضا جوانی جویباری» فرزند زنده یاد حاج رضا جوانی از واقفان برتر کشوری راه پدر را ادامه داده و بخشی از ارثیه پدری‌اش را برای کارهای عام‌المنفه وقف کرده است وی درباره کارش می‌گوید: ملک ارثیه پدر مرحومم است که به بنده رسیده و به نیت اهل بیت (ع) و امور خیریه وقف کردم.

وقتی جوان جویباری با دنباله‌روی از پدر، وقف مال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جویبار، وقف یکی از سنت‌های حسنه در تعالیم مذهبی و دین اسلام است که در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد. این سنت حسنه که از پیامبر و ائمه (ع) برای ما به یادگار مانده است، از عوامل اثرگذار شکوفایی تمدن و پیشرفت در عرصه‌های گوناگون جوامع اسلامی به شمار می‌رود.

اما به مسئله وقف آن‌گونه که باید و شاید توجه نشده و چه بسیارند واقفانی که از مال خود گذشته‌اند و نام‌شان تا همیشه ماندگار مانده است.

«علیرضا جوانی جویباری» جوان ۴۳ ساله فرزند زنده یاد حاج رضا جوانی از واقفان برتر کشوری و شهرستان جویبار است که راه پدر را ادامه داده و از مال خود در راه خدمت به اهل بیت (ع) بخشیده است.

جوانی در مراسم اهدای زمینی‌ که  ارثیه پدری‌اش بوده درباره اقدامی که انجام داده، گوید: پدرم از واقفان بزرگ شهرستان جویبار بوده که کمتر دیده شده ولی وقف‌هایی که انجام داده‌اند همیشه بر سر زبان‌هاست، هرچه دارم و ندارم از بزرگی پدرم است و افتخار می‌کنم که فرزند ایشان هستم و توانستم گوشه‌ای از راه پدرم را ادامه دهم.

این خیر جویباری با بیان اینکه پدرم همیشه سفارش می‌کرد و می‌گفت: «تا می‌توانی دست مردم را بگیر و اگر نتوانستی سربار کسی نباش.» اضافه می‌کند: این جمله پدرم همیشه آویزه گوشم بوده است. او همیشه از پیشرفت دیگران خوشحال می‌شد و خیرخواه مردم بود. مشارکت در ازدواج، خرید خانه، خرید وسیله نقلیه جهت کار، ساخت‌وساز مساجد، مشارکت در اهداء زمین غسالخانه جویبار، اهداء زمین به فرمانداری جویبار، اهداء زمین ۱۳ هزار متر مربعی جهت حسینیه و مسجد که در حال حاضر در اختیار تربیت‌بدنی شهرستان قرار دارد و... از جمله اعمال خیر و وقفیات پدر مرحومم بوده است و خیلی خوشحالم که به هر کسی می‌رسم قبل از اینکه جویای حالم شود یادی از پدرم می‌کند و حس خوبی به من می‌دهد.

این واقف جویباری درباره وقفی که انجام داده است، متذکر می‌شود: ۵۰ درصد ملکی به متراژ تقریبی ۱۰۰ متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت که از ملک ارثی پدر مرحومم است و به بنده رسیده را به نیت اهل بیت (ع) و امور مذهبی، فرهنگی و امور خیریه و عام‌المنفعه وقف کردم.

وی  که خود مسؤول هیأت محبین اهل‌بیت(ع) شهرستان جویبار و خیریه مهر قائم(عج)  است، با بیان اینکه در حال حاضر این هیأت با مشاکت مردمی پیش می‌رود، هدف از وقف را تأمین منابع مالی و هزینه‌های جاری این هیأت بعد از خود و برای آیندگان ذکر کرد که خدای ناکرده برنامه‌های فرهنگی مذهبی این هیأت متوقف نشود.

این واقف جویباری اضافه می‌کند: در قدیم وقف‌ها بیشتر در موضوعات مذهبی بوده و بهتر است کسی که می‌خواهد وقفی داشته باشد آن را در زمینه‌های مختلف و در جهت نیازهای روز جامعه انجام دهد.

جوانی در پایان می‌گوید: اگر خدا بخواهد درصدد این هستم بنیاد خیریه به نام مرحوم پدرم با عنوان بنیاد خیریه «جوان» تاسیس کنم و به موضوعات فرهنگی و خیریه و عام‌المنفعه بپردازم تا بخشی از مشکلات شهرستان مرتفع شود.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول