اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح جامع مصلی المهدی‌(عج) بیرجند در حال تهیه است

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند گفت: تلاش داریم طرح جامعی برای مصلی تهیه تا جوابگوی حداقل 50 هزار نفر مؤمن برای شرکت در مراسم نماز عید فطر باشد.

طرح جامع مصلی المهدی‌(عج) بیرجند در حال تهیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، « حجت‌الاسلام محمدرضا توکلیان» رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی اظهارداشت: در شش ماهه گذشته که مسؤلیت ریاست را برعهده گرفته‌ام رویکرد ستاد نماز جمعه تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مصلی المهدی فقط برای برپایی نماز جمعه بوده است، تصریح کرد: اما در رویکرد جدید ایجاد مرکز فرهنگی پویا در محل اقامه نماز جمعه فراهم شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه حضور طیف جوان و استقبال از همه گروه‌ها که در رشد و نمو فرهنگی مؤثر بوده در دستور کار ستاد نماز جمعه بیرجند قرار دارد، یادآور شد: در رویکرد جدید به دنبال این بوده‌ایم که یک سری از مشکلات مردم را حل کنیم.

توکلیان ادامه داد: بسیاری از مشکلات مردم با یک مشاوره دادن و هماهنگ شدن با آنها حل شدنی است.

وی افزود: در همین راستا برگزاری جلسات مشاوره خانواده در دو بخش خواهران و برادران، ارائه مشاروه‌های حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی مردم و همچنین انجام مشاوره‌های اعتقادی و احکامی در محل اقامه نماز جمعه هر هفته پیگیری و انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند اضافه کرد: این موضوعات سبب استقبال حداکثری مردم شده به طوری که شبستان کنونی محل برگزاری نماز جمعه بیرجند دیگر گنجایش این جمعیت را نداشته و مردم به بیرون از شبستان برای رعایت بهتر دستوالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هدایت می‌شوند.

توکلیان ادامه داد: این موضوع که مشکلات مردم قابل حل بوده روزنه امیدی در بین مردم ایجاد کرده و سبب جذب بسیاری از مردم به ویژه قشر جوان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر به عنوان اعضای ستاد نماز جمعه بیرجند مشغول فعالیت بوده و در موقعیت‌های زمانی مختلف با این ستاد همکاری می‌کنند، یادآور شد: برخی از مراسماتی که توسط ستاد انجام گرفته شامل برگزاری جشن دختران در سالروز ولادت حضرت رضا(ع) با همت ۶۰۰ نفر از خواهران از سن ۱۳ تا ۲۵ سال و از همه طیف‌های بانوان، برگزاری یادواره سرداران شهید، محمود کاوه و شهدای کربلا که به مدت سه شب پخش زنده تلویزیونی برای اولین بار در استان شد و برگزاری نماز عید فطر با جمعیت ۳۰ هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند گفت: تلاش داریم طرح جامعی برای مصلی تهیه تا جوابگوی حداقل ۵۰ هزار نفر مؤمن برای شرکت در مراسم نماز عید فطر باشد.

توکلیان ادامه داد: تلاش داریم این طرح با ساختار جدید، زیباسازی و یک معماری اسلامی تهیه که این امر نیازمند همکاری استاندار است.

وی با اشاره به اینکه مصلی المهدی(عج) بیرجند در حال حاضر هیچ درآمدزایی ندارد و تاکنون برای آن فکری نشده است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این رویکرد را حفظ کنیم نیازمند حمایت مجموعه اداری استان هستیم.

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: این زمینه در مجموعه ستاد فراهم بوده که مدیران کل و مسؤلان استان اگر بخواهند میز خدمتی برای حل مشکلات مردم داشته باشند فضا در اختیارشان قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول