اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تاکید باکو بر فضای صمیمی دیدارها بین مقامات این کشور و ایران

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران اعلام کرد سفر وزیر دفاع این کشور به ایران در فضایی گرم و دوستانه انجام شد.

تاکید باکو بر فضای صمیمی دیدارها بین مقامات این کشور و ایران

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی علیزاده» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در توییتی به توصیف فضای سفر وزیر دفاع این کشور به ایران پرداخت و آن را گرم و دوستانه توصیف کرد. 

وی افزود: گفت‌وگوها و تصمیمات اتخاذ شده در این نشست‌ها قطعاً موجب تقویت روابط دوجانبه نظامی و نظامی-فنی بین دو کشور دوست خواهد شد.

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیاتی به سرپرستی سپهبد «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع این کشور به دعوت سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران راهی تهران شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود سپهبد حسن اف قرار است در جریان این سفر با برخی مقامات ارشد ایران دیدار و در چند رویداد شرکت کند.

وی دیروز (سه‌شنبه) با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محمد باقری دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت: امیدوارم سفر شما به ایران فرصت مناسبی برای توسعه و تحکیم روابط میان دو کشور به‌خصوص در موضوعات دفاعی، فنی و نظامی باشد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان اخیرا از تلاش باکو و تهران بر تعمیق همکاری‌های نظامی خبر دادند. خبرگزاری «آذرتاج» روز شنبه گزارش داد که علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با سردار سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. این دو مقام ارشد بر لزوم تداوم همکاری جمهوری آذربایجان و ایران در همه زمینه‌ها به عنوان دو کشور همسایه و دوست تاکید کردند.

چندی قبل نیز معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد سازماندهی و اجرای مسابقه «جام دریا» در چارچوب «بازیهای بین المللی ارتش- ۲۰۲۱» و افزایش همکاری، تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول