اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امر به معروف در گرو شناخت دقیق جامعه و اشراف به مسائل اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای تحقق اهداف عالی امر به معروف و نهی از منکر، باید عاملین، اشراف دقیق به مسائل جامعه، شرایط حاکم و مسائل اجتماعی داشته باشند.

امر به معروف در گرو شناخت دقیق جامعه و اشراف به مسائل اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار کرد: شناخت دقیق آسیب های اجتماعی، اولویت بندی مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه و برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

وی افزود: رصد دقیق مسائل کشور، پیگیری امور حقوق بشری خارج از مرزها و استفاده از اهرم‌های بین‌المللی در جهت تحقق اهداف این مجمع موضوعاتی است که می تواند در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ایجاد انسجام، اتحاد و همدلی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: رسالت مهم امر به معروف در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی باید با درایت ویژه و زیبایی اجرا شود تا اثر مثبت آن در جامعه جاری و ساری گردد.

وی به دستاویز قرار دادن برخی از امور توسط معاندین و مانورهای رسانه‌ای سرشار حقد و کینه مزدوران غرب زده از برخی از شیوه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید تجسم کامل حرکت به سمت نیکی، خیر و خوبی و دوری از زشتی، پلشتی و ناهنجاری باشد که اجرای صحیح آن در جامعه به همنوایی و همگرایی در جامعه منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ایجاد انشقاق، دو دستگی و شکاف اجتماعی را حربه دشمنان ملت ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد تا مسئله ای، فرصت موج سواری را به معاندین و افراد ضد انقلاب بدهد تا بتوانند از آن برای ایجاد انشقاق بین مردم استفاده نمایند.

وی بر استفاده از ابزار رسانه و تولید محتوای جذاب و اثر گذار تأکید و اظهار کرد: در کنار مجمه رهروان امر به معروف و نهی از منکر باید یک رسانه قوی وجود داشته باشد تا محتوای مناسب و جذاب تهیه و برای انتشار در بستر های مختلف برنامه ریزی کند.

دهشیری مواظبت بر عدم تداخل برنامه‌های مجمع با ستاد امر به معروف را یادآور شد و بیان کرد: این مجمع با توجه به قوای تشکیلاتی و عناصر اثرگذار و مجرب در آن باید مکمل ستاد امر به معروف باشد و بر مسائل مهم مبتلابه مردم تمرکز نموده و راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد پیشگیری از وقوع جرم را یک امر فرا قوه‌ای ذکر کرد و گفت: آنچه که می‌تواند همه مردم را منتفع نموده و ضریب امنیت و آرامش را در جامعه ارتقاء بخشد، اثر گذاری فعالیت های و برنامه های پیشگیری از وقع جرم است که این مجمع هم می تواند در پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی در کنار دادگستری قرار گیرد.

 در ابتدای این نشست رئیس مجمع رهروان و اعضای آن ضمن ارائه گزارشی از برنامه این مجمع به تشریح چارت مصوب کشوری و استانی مجمع پرداختند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول