اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کودکان سایبری در مرکزی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای دومین پویش مردمی کودکان سایبری با هدف ارتقای سطح دانش کودکان و خانوده‌ها در خصوص فضای مجازی خبر داد.

کودکان سایبری در مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احسان آنقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین مرحله پویش کودکان سایبری ۲۵ دی‌ماه امسال تا ۳۰ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور با هدف ارتقای سطح دانش کودکان و خانواده‌ها در استان مرکزی اجرا شد.

وی با اشاره به این نکته که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از در دسترس‌ترین خطرات برای کودکان به شمار می‌روند افزود: کارشناسان پلیس فتا استان همگام با سایر استان‌های کشور سعی بر انتشار حداکثری محتوای آموزش و پیشگیرانه در حین برگزاری پویش کودکان سایبری داشتند و با اطلاع‌رسانی گسترده همت خود را در راستای هرچه بهتر این پویش به کار بستند.

آنقی ضمن تأکید بر اینکه اجرای موفق دومین پویش کودکان سایبری بدون همکاری مردم، فعالان فضای مجازی و مسئولین استانی امکان‌پذیر نبود، بیان کرد: تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌ فضاسازی محیطی شهرهای سطح استان، اطلاع‌رسانی در رسانه‌های متنی و دیداری و شنیداری و همچنین همکاری حداکثری در نشر محتواهای مرتبط با این پویش در سطح رسانه‌های نوین استانی در فضای مجازی قابل ستایش است.

وی اصلی‌ترین هدف در اجرای این پویش را آگاهی بخشی و حذف شکاف دیجیتال ایجاد شده بین کودکان و والدین دانسته و گفت: شناسایی ‏خطرات برای کودکان در فضای مجازی و بهبود روند آگاهی از خطرات و همچنین توسعه رسانه‌های ‏پیشگیرانه برای کمک به حداقل رساندن خطرات و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در به‌کارگیری آنها نیازمند دقت و همکاری خانواده‌هاست.

این مقام انتظامی با اشاره به صفحه کودکان سایبری در سایت پلیس فتا به نشانی https://cyberpolice.ir/cyberkids و محتواهای پیشگیرانه در این صفحه بیان داشت: با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جامعه و به دنبال آن ‏افزایش حضور افراد در فضای مجازی؛ محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به ‏فضای مجازی تغییر کرده و با تلاش و آموزش باید افزایش چشمگیر استفاده کودکان از اینترنت و فضای مجازی ‏را کنترل و از خطرات احتمالی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول