اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| تعریض جاده بن جعفر دزفول ۲۰ سال زمان برده است!

جاده بن جعفر دزفول که یکی از جاده‌های پرخطر شهرستان محسوب می‌شود نیاز به تعریض دارد اما به گفته اهالی منطقه ایمن سازی این جاده حدودا دو کیلومتری ۲۰ سال زمان برده است.

فارس من| تعریض جاده بن جعفر دزفول ۲۰ سال زمان برده است!

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، مخاطبان کمپینی با عنوان آیا زمان ایمن سازی جاده بن جعفر دزفول نرسیده است(اینجا) در سامانه فارس من ثبت کردند که خبرنگار فارس پیگیر این موضوع شد.

ایمن سازی دو کیلومتر از جاده بن جعفر دزفول از مباحثی است که قریب به دو دهه است از مطالبه‌گری‌های جدی مردم و مانورهای تبلیغاتی برخی مسوولین به شمار می‌رود.

جان دادن و نقص عضو مردم این منطقه و سایر مسافران این جاده به پدیده‌ای طبیعی و البته تکراری تبدیل شده که هر از گاهی مسوولین برای تسکین درد خانواده‌های حادثه دیده با وعده‌های پر رنگ و لعاب به آن می‌پردازند.

از طرفی بازار دریافت، معطلی و بازگشت بودجه و اعتبارات تامین شده به فرآیندی تبدیل شده بازار را برای برخی پیمانکاران سودجو فراهم کرده است.

مردم بن جعفر پس از تشییع فردی که قربانی بی‌مسوولیتی متولیان امر شده بود خواستار تسریع در تعیین و تکلیف پروژه تعریض جاده شدند.

تعریض جاده ۲۰ سال زمان برده است

جعفریان یکی از اهالی شهرک بن جعفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: قریب به ۲۰ سال است که مسیری حدود دو کیلومتر قرار است برای کاهش تصادفات و حوادث ایمن‌سازی شود.

او می‌گوید: مرتباً مسوولان قول اجرا و اتمام پروژه را می‌دهند اما پروژه‌ای که طی چند ماه می‌تواند به بهره‌برداری برسد چندین سال به طول انجامیده است.

ساکی از دیگر اهالی این شهرک می‌گوید: در این مسیر افراد زیادی براثر سانحه رانندگی که به‌خاطر باریک و ناایمن بودن مسیر رخ داده، جان خود را از دست داده‌اند.

او می‌گوید: در طول هفته چندین بار شاهد حوادث و سانحه‌های رانندگی در این جاده هستیم و سوال ما اینجاست که چند خانواده دیگر باید داغدار شوند تا اقدام جدی صورت گیرد؟

او می‌گوید: مسوولان مرتباً می‌گویند بودجه و پیمانکار پروژه تأمین و مشخص شده اما بعد از گذشت قریب به دو دهه این جاده هنوز ایمن سازی نشده‌است و تبدیل به جاده مرگ شده است.

نبود پایگاه اورژانس در جاده حادثه خیز

حسین بَلیوند عضو شورای دهیاری بن جعفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سه کیلومتر از جاده نیاز به اصلاح دارد که حدود دو دهه است هیچ اقدام خاصی برای تکمیل پروژه صورت نگرفته است.

بلیوند اضافه کرد: با توجه به اینکه در این ۲۰ سال ۹۰ نفر بر اثر تصادف در جاده بن جعفر جان خود را از دست دادند حتی یک پایگاه اورژانس در منطقه مستقر نشد.

وی ادامه داد: در آخرین سانحه که منجر به فوت یک نفر شد، اورژانس پس از ۴۰ دقیقه به محل حادثه رسید که متاسفانه مصدوم جان باخت.

نبود اعتبار موجب توقف در اجرا شده بود

اما مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در آذر ماه و طی سفری که به شهرستان دزفول داشت، پیرامون مسئله جاده بن جعفر دزفول اظهار کرد: تعریض حدود سه کیلومتر از جاده بن جعفر دزفول از سال گذشته آغاز ولی به علت نبود منابع مالی متوقف شد.

وی افزود: با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس ۶۵ میلیارد ریال برای تعریض این جاده پیش بینی شد که در روزهای آینده پرداخت و عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مبلغی نیز از محل قیر ابلاغی برای این طرح پیش بینی شده و تزریق می‌شود البته این مسیر معارض‌هایی نیز دارد که امیدواریم با همکاری فرماندار دزفول این موانع رفع شوند.

پروژه تعریض در حال انجام است

علی فرهمندپور فرماندار ویژه شهرستان دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان آنکه پروژه تعریض این جاده فعال است، اظهار کرد: جاده بن جعفر  توسط سازمان عمران شهرداری و پیمانکار خصوصی در حال تعریض است.

وی افزود: برای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار معین شده بود که با پیگیری‌های انجام شده موفق به جذب ۳.۵ میلیارد تومان دیگر شدیم.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: یکی از مشکلات تعریض جاده عقب نشینی اماکنی بودند که در مسیر قرار داشتند که با حمایت و حکم دادستان این امر در حال انجام است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر زیرسازی پروژه را تحت الشعاع قرار داد که پس از خشک شدن شدن زمین، آسفالت جاده انجام خواهد شد.

علی فرهمندپور تصریح کرد: در صورتی که با چالش خاصی مواجه نشویم و اعتبارات تخصیصی دریافت شوند تا پایان سال قسمت اول پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول