اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سامانه بارشی جدید از فردا وارد قزوین می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد استان می‌شود و تا اواخر همان روز در سطح منطقه مستقر خواهد بود.

سامانه بارشی جدید از فردا وارد قزوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم بهروزی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ورود این سامانه، اداره کل هواشناسی قزوین ۲ اطلاعیه به رنگ نارنجی برای مناطق کوهستانی و سردسیر که با بارش برف و کولاک روبه رو خواهند بود و همچنین هشدار به رنگ زرد برای تمامی مناطق استان که با لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد و کاهش دید افقی مواجه هستند، صادر کرد.

وی با اشاره به پایداری جو برای امروز در سطح استان، افزود: این پایداری، احتمال انباشت آلاینده های جوی را برای مناطق صنعتی و پرتردد به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای از فردا صبح با گذر سامانه بارشی در برخی ساعات شاهد بارش برف و باران در سطح منطقه خواهیم بود که بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی، با توجه به وزش بادهای به نسبت شدید به خصوص در مناطق غربی استان برای پاره ای از مناطق احتمال پدیده کولاک نیز وجود دارد.

بهروزی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز از روز جمعه تا اواسط هفته آینده سطح منطقه با کاهش دما روبه رو خواهد بود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی چهار و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت از منفی یک تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول