اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافقت مجلس با لایحه «موافقت‌نامه سرمایه‌گذای متقابل ایران و کرواسی»

نمایندگان مجلس با لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی موافقت کردند.

موافقت مجلس با لایحه «موافقت‌نامه سرمایه‌گذای متقابل ایران و کرواسی»

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به لایحه «پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی» در دستور کار قرار گرفت و بعد از سخنان موافقان و مخالفان، کلیات و جزئیات آن با 175 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن، به تصویب رسید.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مخالفت با این لایحه، با اشاره به سابقه جنایات کرواسی علیه مسلمانان بوسنی، بر لزوم بازنگری وزارت امور خارجه در لوایح موافقت‌نامه همکاری با برخی کشورها و اولویت‌بندی آنها تاکید کرد و گفت: تاکنون توافق‌نامه‌های بسیاری میان ایران و کشورهای دیگر امضا شده،‌اما یکبار به مجلس گزارش نداده‌اند که خروجی اینها چه بوده و چقدر منجر به سرمایه‌گذاری متقابل شده است؛ در واقع، مجلس فقط ماشین امضا بوده است.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول هم در موافقت با این لایحه اظهار داشت: امروز منطقه بالکان دروازه ورود به اروپاست و از لحاظ سیاسی نیز بین مسلمانان و سایر اقوام و مذاهب همزیستی مسالمت‌آمیز برقرار است.

نماینده دولت نیز در دفاع از لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی تأکید کرد: اصل موافقتنامه‌ ارائه نشده است بلکه در روند اجرای موافقتنامه گذشته اشکالاتی ایجاد شده که اصلاحات مرتبط با آن را تقدیم مجلس کرده‌ایم و کمیسیون اقتصادی آن را تأیید کرده و اجرای آن منوط به اذن نمایندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: حجم تجارت خارجی ایران با کرواسی نشان می‌دهد که رشد قابل توجهی رخ داده است. کروات‌ها در سال 83 بالغ بر 474 هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کردند که در سال 99 این رقم بالغ بر 1.1 میلیون دلار شده است که با اصلاحات صورت گرفته، حجم سرمایه‌گذاری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول