اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سهم ۱۰ درصدی ذوب آهن اصفهان از تولید فولاد کشور/تلاش و انتظار برای احیای یک مصوبه حیاتی

معاون خرید شرکت افزود: ذوب آهن اصفهان سهم ۱۰ درصدی از تولید فولاد کشور دارد و به عنوان نخستین شرکت فولادی، نقش بزرگی در صنعتی شدن کشور داشته است اما با این وجود، از هیچ سهمیه مواد اولیه‌ای برخوردار نیست.

سهم ۱۰ درصدی ذوب آهن اصفهان از تولید فولاد کشور/تلاش و انتظار برای احیای یک مصوبه حیاتی

اخبار شرکتها؛ محمدجعفر صالحی گفت: مصوبه اختصاص سهمیه یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تنی سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان متاسفانه عملیاتی نشد و ما همچنان در تلاش برای احیا یک مصوبه حیاتی هستیم که البته این تلاش‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداده است.

معاون خرید شرکت افزود: ذوب آهن اصفهان سهم ۱۰ درصدی از تولید فولاد کشور دارد و به عنوان نخستین شرکت فولادی، نقش بزرگی در صنعتی شدن کشور داشته است اما با این وجود، از هیچ سهمیه مواد اولیه‌ای برخوردار نیست.

صالحی اظهار داشت: از چند ماه پیش به‌دنبال عدم فعالیت دو معدن سنگ آهن چاه گز و ققنوس یک و نرسیدن بار سنگ آهن به ذوب‌آهن، موجودی مواد اولیه به شدت بحرانی شده و تداوم آن در تولید محصولات این صنعت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این که به‌دنبال رفع مشکل از هر مسیر و با هر مسئولی به گفت‌وگو نشستیم اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: هم اکنون با یک رکود مواجهیم، نه حمل و نقل باری داریم، واگن‌ها خالی است و خریدی در بازار صورت نمی‌گیرد و وضعیت بازار فروش خوبی نداریم.

صالحی با اشاره به این که بهمن ماه سال گذشته از طریق بورس قادر به خرید مواد اولیه شدیم، ادامه داد: هم اکنون از گندله و نرمه گندله برای تولید استفاده می‌کنیم و ذخایر سنگ آهن و زغال سنگ در حال اتمام است.

معاون خرید شرکت تصریح کرد: در صورتی که مواد اولیه تامین نشود و مجبور به تعطیلی کوره بلند شویم خسارات چند هزار میلیاردی برای ذوب‌آهن و بحران‌های اجتماعی جدی در پی خواهد داشت که به‌جز اصفهان، پنج استان از جمله کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و مازندران که تامین کننده زغال سنگ ذوب آهن هستند نیز تعطیل شده و باعث بیکاری ۱۷ هزار فرد شاغل در معادن زغال‌سنگ می‌شویم.

معاون خرید شرکت گفت: امروز تصمیم‌گیران و سیاستگذاران روش کوره بلند را برای ساخت فولاد قبول ندارند و ت به استفاده از گندله، کنستانتره و آهن اسفنجی موصیهی‌کنند که باید دانست در روش کوره بلند ما نه تنها از گاز یارانه ای استفاده نمی‌کنیم بلکه با سوزاندن کک و بازگشت گاز فرآیندی به نیروگاه، برق مصرفی مورد نیاز را تولید می‌کنیم. به عبارت دیگر، در روش غیر کوره بلند، عملا گاز و برق یارانه‌ای را به جای فولاد صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول