اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

گسترش طرح فرهنگی 313 در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، گفت: با اجرای طرح 313 اکنون در راستای ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب دارای روحانی طرح هجرت در حال اجرا است.

گسترش طرح فرهنگی 313 در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی

به گزارش خبر‌گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح ۳۱۳ با مشارکت حوزه عملیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح اکنون در راستای ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب دارای روحانی طرح هجرت در حال اجرا است.

وی در حاشیه بازدید از نحوه اجرای طرح ۳۱۳ در روستای بیدک، به ارائه گزارشی از فعالیت های اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: طی اجرای این طرح در سال جاری بیش از ۱۶۸ میلیون تومان به خانواده های نیازمند کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جمله برکات این طرح را حضور همسران روحانیون طرح هجرت در جهت ارتباط چهره به چهره با مددجویان عنوان کرد و افزود: این حضور باعث افزایش اطمینان خاطر در بازگویی مسایل خاص زنان سرپرست خانوار و تلاش در جهت حل مشکلات آنان شده است.

الهی راد ادامه داد: با کمک روحانیون در این طرح تا کنون ۵۲ مورد از اقدامات در حوزه پیشگیری از طلاق، بازگشت به زندگی و ازدواج مجدد و تشویق به ازدواج جوانان اجرایی شده است.

وی همچنین بازگشت به تحصیل و شناسایی ۱۲ نخبه را از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: فراهم سازی کمک هزینه آموزشی، اهدای جهیزیه، انجام تعمیرات مسکن نیازمندان، کمک به درمان بیماران و توزیع بسته های غذایی  و کالای اساسی را از دیگر اقدامات این طرح است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی، با اشاره به اینکه این طرح گامی نو در جهت خدمت‌رسانی کمیته‌امداد به مددجویان روستایی به‌ منظور افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان است، افزود: هم اکنون هفت روستای این استان هدف طرح ۳۱۳ قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول