اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سران اتحادیه اروپا خواستار حل مشکلات امنیتی از طریق گفتگو شدند

دولت آلمان اعلام کرد که سران این کشور و دیگر اعضای اتحادیه اروپا ضمن اعلام آمادگی برای حل مشکلات امنیتی از طریق گفتگو، خواستار کاهش تنش روسیه در مسئله اوکراین شدند.

سران اتحادیه اروپا خواستار حل مشکلات امنیتی از طریق گفتگو شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم اقدامات و اظهارات عجولانه و تنش‌زای آمریکا درخصوص بحران بین اوکراین و روسیه، کشورهای اروپایی اما بر لزوم حل مشکلات امنیتی از طریق گفتگو تاکید کردند.

بر اساس بیانیه ای که از سوی سرویس مطبوعاتی دولت آلمان منتشر شد، سران کشورهای آلمان، فرانسه، لهستان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند که آماده ادامه رسیدگی به مسائل امنیتی در مذاکرات هستند.

به نوشته وبگاه ریانووستی، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان شامگاه دوشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با رؤسای جمهور فرانسه، لهستان و آمریکا، نخست وزیران انگلیس و ایتالیا، رئیس جمهور اوکراین، کمیسیون اروپا، رئیس شورای اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو درباره وضعیت اوکراین و اطراف آن بحث و گفتگو کرد.

در بیانیه دولت آلمان آمده است: «آنها درباره اقدامات بیشتر علیه روسیه رایزنی کردند. همه شرکت‌کنندگان نگرانی جدی خود را در مورد تحرکات گسترده نیروهای روسیه و تنش ناشی از این اقدامات ابراز کردند. آنها متفق‌القول بودند که روسیه باید زیر نظر گرفته شود».

بر این اساس، سران کشورهای اروپایی خواستار گام‌هایی برای کاهش تنش از سوی روسیه شدند و توافق کردند که مسائل امنیتی و ثبات در اروپا باید از طریق مذاکره حل شود و بر آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در این راستا، از جمله از طریق تلاش‌های آلمان و فرانسه در چارچوب فرمت نرماندی، تاکید کردند.

به نوشته ریانووستی، شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین «حمایت کامل خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» را تکرار کردند و گفتند «تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین عواقب بسیار جدی خواهد داشت».

این در حالی است که پیشتر سخنگوی پنتاگون با اعلام خبر آماده‌باش هشت هزار و پانصد نظامی آمریکایی جهت اعزام به اروپا برای کمک به اوکراین، مدعی شد که روسیه قصد کاهش تنش ندارد. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول