اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۲۴ درصدی بودجه شهرداری اراک

شهردار اراک از افزایش ۲۴ درصدی بودجه شهرداری اراک در سال آینده خبرداد.

افزایش ۲۴ درصدی بودجه شهرداری اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا کریمی عصر امروز در صحن علنی شورا اظهار کرد: اولین بودجه پیشنهادی شهرداری اراک ۲۴ درصد نسبت به بودجه سال جاری افزایش داشته و از یک هزار و ‌۲۸۸ میلیارد تومان به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: سهم هزینه های جاری از بودجه پیشنهادی ۳۲ درصد، تملک دارایی ۶۵ درصد و تملک مالی(وام) ۳ درصد است.

شهردار اراک افزود: سهم هزینه‌های جاری حدود ۵۱۳ میلیارد تومان، سهم تملک دارایی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان و ۵۰ میلیارد تومان تملک مالی است.

وی افزود: در بخش کالبد و شهرسازی حدود ۱۷۸ میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری ۳۵۳ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران ۷۳ میلیارد تومان، حمل و نقل و ترافیک شهری ۳۶۵ میلیارد تومان، خدمات و مدیریت ۵۴۵ میلیارد تومان و اجتماعی و فرهنگی ۳۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کریمی با بیان اینکه رویکرد شهرداری تقویت کارهای عمرانی است، ادامه داد: افزایش مشارکت اجتماعی، توجه به سرمایه‌های انسانی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده بهتر از منابع، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش تصدی‌گری و برون‌سپاری، ایجاد اماکن تفریحی و تفرجگاهی ‌و گردشگری، رویکرد محله‌محوری، عدم افزایش ردیف‌های بودجه هزینه ها تا حد ممکن، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تدوین بودجه بر اساس سند چشم‌انداز و... از دیگر رویکردهای بودجه پیشنهادی شهرداری است.

کریمی اظهار کرد: بودجه در بخش فرهنگی افزایش ۷۲ درصدی نسبت به سال جاری داشته است.

عباس خسروانی عضو شورا نیز در نطق پیش از دستور گفت: ما امروز در اجرای پروژه‌های کلان بیش از سرمایه اقتصادی به سرمایه اجتماعی نیاز داریم، با توجه به تصمیم گرفته شده در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمین‌های اوقافی کمربندی شهر اراک حد فاصل دانشگاه پیام نور و مجتمع خاتم سوالاتی از سوی کارشناسان و مردم مطرح است که خواهشمند است مسئولان مربوطه در این خصوص پاسخ مناسبت را جهت اطلاع شهرومندان اراکی ارائه دهند.

وی افزود: تغییر کاربری و گنجاندن زمین ۷۰ هکتاری اوقافی در محدوده شهر اراک با چه شرطی صورت گرفته است؟ آیا شرط استفاده صرف در امر ساخت مسکن ملی لحاظ شده است؟ به عبارتی اگر به هر دلیلی قرار بر عدم ساخت مسکن ملی گرفته شود این زمین‌ها همچنان در محدوده شهر با کاربری مسکونی باقی می‌مانند؟

عضو شورا بیان کرد: تغییر کاربری این زمین در حالی که جزو زمین‌های حاصلخیز درجه یک محسوب می‌شود چه توجیهی دارد، آیا تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید و تامین مسکن در آن رعایت شده است؟ قائل شدن سهمیه ادارات دولتی ناشی از چه حقی است که سایر مردم از آن برخوردار نبوده‌اند؟ نام و سهمیه هر یک از ادارات را منتشر کنید.

خسروانی گفت: اوقاف اعلام کرده که مبلغ ۲۶ میلیون تومان درخواستی، بابت پذیره نویسی اولیه است که ۴۰ درصد ماخذ ارزش زمین است، آیا ممکن است اوقاف در ادامه کار مدعی ۶۰ درصد دیگر آن شود؟ چه تضمینی در این خصوص وجود دارد که در میانه کار اوقاف مدعی مابقی این سهم نشود؟ در صورت امکان متن توافق نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف را منتشر کنید تا مردم بدانند چه توافقی صورت گرفته است.؟

وی ادامه داد: با توجه به وجود زمین‌هایی چون صالح آباد و ولی آباد و قنات ناصری و وجود بافت‌های فرسوده در شهر اراک و ۱۱۰ هکتار زمین دولتی حد فاصل فرودگاه و روستای شهرجرد و... انتخاب زمین‌های اوقافی برای ساخت مسکن چه توجیی داشته است؟ آیا در تغییر کاربری زمین فوق و گنجاندن آن در محدوده شهری نظر مساعد شهرداری و حق و حقوق شهرداری لحاظ شده است؟ در صورت امکان صورت جلسه نهائی را منتشر کنید.

عضو شورا اظهار کرد: طرف حساب مردم در نهضت ملی مسکن باید دولت باشد نه اداره اوقاف و با مشکلاتی که امروز مردم با اوقاف دارند چه در حوزه‌های کشاورزی و کسبه و غیره، این مورد نیز مشکلی بر مشکلات امروز استان خواهد افزود، روند انجام تفاهم‌نامه با شرکت کیسیون جهت ساخت این پروژه چگونه طی شده و چرا این کار با ترک تشریفات مناقصه انجام شده است؟ و  تکلیف پرداخت حق و حقوق شهرداری از محل صدور پروانه ساخت که دولت ٥٠ درصد آن را باید پرداخت کند چه می‌شود؟ آیا دولت توان پرداخت این پول را دارد؟ شهرداری هنوز بابت تخفیفات مسکن ملی و مهر از دولت طلب کار است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول