اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گردشگری، اولویتی که در تقسیم اعتبارات دیده نمی‌شود/ با اعتبار ناچیز نمی‌توان شق‌القمر کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هیچ اعتباری از این اداره‌کل به تهران برگشت نخورده است، گفت: متاسفانه اعتبارات استان در حوزه گردشگری به قدری ناچیز است که برخی گمان می‌کنند که ما اعتبارات را برگشت زده‌ایم.

گردشگری، اولویتی که در تقسیم اعتبارات دیده نمی‌شود/ با اعتبار ناچیز نمی‌توان شق‌القمر کرد

مهرداد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه هیچ اعتباری از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تهران برگشت نخورده است، گفت: متاسفانه اعتبارات استان در حوزه گردشگری به قدری ناچیز است که برخی گمان می‌کنند که ما اعتبارات را برگشت زده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عده‌ای فکر می‌کنند ما اعتبارات حوزه گردشگری را به مرکز بازگردانده‌ایم چرا که اتفاقات عجیب و غریب خاصی در این حوزه رخ نداده است.

گردشگری در حرف اولویت استان است اما در تقسیم بودجه دیده نمی‌شود

وی افزود: در ابتدای هر سال از سوی مسئولان اعلام می‌شود که توسعه گردشگری اولویت نخست استان است در صورتی که در تقسیم اعتبارات به این شکل نیست.

جوادی با اشاره به اینکه در یک یا ۲ سال گذشته کل بودجه این اداره‌کل چهار تا چهارونیم میلیارد تومان بود، عنوان کرد: خودتان قضاوت کنید با این اعتبار ناچیز و تعدد پروژه‌ها چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ ما با این اعتبارات قطره‌چکانی در حوزه گردشگری به جایی نخواهیم رسید و افق روشنی نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح جامع گردشگری در استان مصوب شده و این طرح نیازمند یک سری طرح‌های پیشران است که مشخص کند کدام مناطق چه قابلیت‌هایی دارد و باید برای سرمایه‌گذاری انتخاب شود.

وی گفت: متاسفانه ما به دلیل کمبود اعتبارات این طرح‌های پیشران را نداریم و اگر اعتبارات کافی در اختیار ما گذاشته شود در حوزه صنایع‌دستی می‌توانیم اشتغال‌زایی خوبی با کم‌ترین هزینه داشته باشیم.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول