اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رونمایی از «نرم افزار همراه جامع قرآنی» در قم

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در مراسم رونمایی از «نرم افزار همراه جامع قرآنی» گفت: این نرم افزار اولین و جامع‌ترین نرم افزار قرآنی به منظور پژوهش و تفسیر قرآن کریم است که یک بسته کامل و آسان برای فعالین قرآنی در آن قرار داده شده است.

رونمایی از «نرم افزار همراه جامع قرآنی» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام اکبر راشدی‌نیا معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، امروز در نشست خبری رونمایی از «نرم افزار همراه جامع قرآنی» در مرکز تحقیقات نور قم گفت: این نرم افزار اولین و جامع‌ترین نرم افزار قرآنی به منظور پژوهش و تفسیر قرآن کریم است. نرم افزار جامع موبایل قرآن یک بسته کامل و آسان برای فعالین قرآنی است که هرآنچه شخص برای قرائت قرآن نیاز دارد، در آن با رسم‌الخط عثمان طه و نیریزی قرار داده شده است.

وی با تاکید بر این‌که این نرم‌افزار برای عموم مردم ساخته شده است، گفت: در این نرم‌افزار با کاربری آسان و مدیریت صحیح فضای اطلاعات در بستر وب، اطلاعات مورد نیاز کاربر با اختیار فرد دریافت می‌شود. همچنین در این برنامه موبایلی ۱۲۲ ترجمه به ۳۲ زبان معروف دنیا قرار گرفته و ۲۶۰ عنوان تفسیر شیعه و سنی در بیش از ۱۶۰۰ جلد کتاب قرار داده شده است.

راشدی‌نیا افزود: «نرم افزار همراه جامع قرآنی» یک فرهنگ جامع موضوعی است طوری که در آن بیش از ۲۵۰ هزار موضوع از قرآن کریم استخراج و دسته‌بندی شده است و کاربران با یک جستجوی ساده می‌توانند آیات وابسته به موضوع مورد نظر خودشان را بدست آورند. همچنین تمام آیات قرآن کریم از نظر بلاغی تحلیل و از نظر صرفی و نحوی بررسی شده و بیش از ۵ میلیون برچسب‌گذاری صورت گرفته است.

وی در مورد نحوه دسترسی مردم به این نرم افزار گفت: این نرم افزار موبایلی بصورت رایگان در برنامه موبایلی بازار و گوگل پلی برای استفاده عموم قرار داده شده است.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول