اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عباسی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان شد

نادر عباسی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان شد.

عباسی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نادر عباسی در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مسئولیت در هر سطحی که باشد یک امانت گران‌بها است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مسئولیت یک فرصت کوتاهی است و شایسته است که افراد از لحظه‌لحظه این فرصت‌ها در رفع مشکلات استفاده کنند.

رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مأموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مراکز تابعه استانی افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی است، افزود: این امر به دو صورت انجام می‌شود نخست انجام پژوهش‌های بنیادی و تولید علم و نوآوری است و وجه دوم نیز قرار گرفتن در کنار بخش‌های اجرایی وزارت متبوع و همکاری با آنها در حل مشکلات اجرایی است، مأموریتی که قانون‌گذار تعیین کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به رویکرد اصلی خود در برنامه‌ریزیهای مربوط به مدیریت مرکز مبنی بر بهره‌گیری از رویکرد سیستمی یا تفکر سیستمی اضافه کرد: سیستم ترکیبی از اجزاست که برای رسیدن به یک هدف مشخص باهم تعامل دارند.

عباسی با اشاره به اینکه هر سیستم ویژگی‌های خاص به خود را دارد، افزود: اجزای سیستم باید ارتباط و تعامل منطقی باهم داشته است؛ همان‌طور که جهان هستی، بدن انسان و ساعت یک سیستم هستند.

وی تصریح کرد: اگر تعامل بین اجزای سیستم وجود نداشته باشد، این اجزا به یک مجموعه تبدیل خواهند شد که بسیار ناکارمد خواهد شد گویی که قطعات یک خودرو را کنار هم چیده باشند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه جهان هستی بزرگ‌ترین سیستم است، ادامه داد: اجزای جهان هستی با هم مرتبط هستند و در تعاملی هستند که بر روی‌هم تأثیر می‌گذارند.

عباسی تصریح کرد: یک نگاه دیگر سیستمی هم وجود دارد که آن تفکر در امتداد زمان و دوراندیشی است. چرا که هر تصمیم یا اقدامی پیامدهای مختلفی دارد و در انجام هر تصمیمی باید با دور اندیشی پیامدهای آن را سنجید. بطوریکه بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات امروزی ناشی از عدم تفکر سیستمی دیروزی ما در شناسایی و حل مسائل است.

شایان ذکر است دکتر نادر عباسی دارای دکترای مهندسی آب با مرتبه استادی و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی است که پیش از مسئولیت معاونت دفتر امور پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را عهده‌دار بوده است. همچنین وی مسئولیت معاونت پژوهش و فناری موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی کشور و رئیس بخش مهندسی آبیاری و زهکشی موسسه مذکور را در کارنامه مدیریتی خود دارند. 
تالیف 5 عنوان کتاب، تدوین و اجرای بیش از 25 فقره پروژه تحقیقاتی، تدریس در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران و زنجان، چاپ بیش از 140 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر و کنفرانس‌های داخلی و خارجی، راهنمایی و مشاوره بیش از 40 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه تخصصی مهندسی آب و علوم وابسته از جمله فعالیت‌های علمی وی است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول