اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طلا در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا/ اونس جهانی 1837 دلار

درحالی که تنش های مربوط به اختلاف روسیه و اوکراین جذابیت طلا را حفظ کرده، انتظار سرمایه گذاران برای نتیجه نشست فدرال رزرو سبب شده است تا قیمت طلا در معاملات امروز چندان تغییر نکند.

طلا در انتظار نشست بانک مرکزی آمریکا/ اونس جهانی 1837 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که سرمایه گذاران در انتظار سرنخ هایی از نشست بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره بانکی هستند و در حالی که نگرانی ها در مورد تورم و اختلافات روسیه و اوکراین، جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را حفظ کرده است، قیمت طلا در معاملات امروز تغییرات چندانی نداشت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.68 دلار افزایش 1837.06 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات اندکی کاهش یافته بود.

نگرانی هایی در مورد گسترش احتمالی تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در صورت اقدامات نظامی این کشور در اوکراین وجود دارد.

اقتصاددان هایی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند، معتقدند، فدرال رزرو سیاست پولی خود را سریع تر از آنچه یک ماه پیش به نظر می رسید، انقباضی خواهد کرد تا به مقابله با تورم بالا بپردازد. تورم بالا، بزرگ ترین تهدید برای اقتصاد آمریکا طی سال آینده است.

کمیته فدرال بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا قرار است 25 و 26 ژانویه یعنی فردا و پس فردا نشست داشته باشد.

طلا به صورت کلی به عنوان یک منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می شود و به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا هزینه های نگهداری طلا که یک دارایی بدون بهره است را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول