اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

37 طرح کشاورزی با 199 میلیارد تومان اعتبار در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهه فجر امسال ۳۷ طرح در استان با اعتبار ۱۹۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به بهره‌برداری می‌رسد.

37 طرح کشاورزی با 199 میلیارد تومان اعتبار در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

عطاءالله ابرهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۲۳۴ واحد فعال صنعتی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی با حضور چهار هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه بیش از یک‌ونیم میلیون تن محصول کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، که از این میزان ۹۰۰ هزار تن از محصولات در استان فرآوری می‌شود.

وی ادامه داد: مدتی است که نظارت بر بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده و کنترل قیمت‌ها روزانه توسط تیم‌های تخصصی در حال انجام است.

تکمیل زنجیره تولید شیلات در چهارمحال و بختیاری

ابراهیمی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان به ۲۶ استان و ۲ کشور عراق و افغانستان صادر می‌شود، اظهار داشت: درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور به ۱۰ میلیون یورو می‌رسد که امکان افزایش صادرات در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فعالیت ۶ کشتارگاه طیور و دام در استان، بیان کرد: ۱۶ سردخانه دومداره و ۴۰ انبار سرد ویژه نگهداری محصولات کشاورزی در استان فعال است که این روند زنجیره آبزی پروری و شیلات را تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۷ طرح در استان با اعتبار ۱۹۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تسهیلات آورده فرد به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: این طرح‌ها شامل ۱٠ طرح در حوزه آب و خاک، هفت پروژه در بخش تولیدات دامی، ۱۵ طرح در زمینه تولیدات گیاهی، سه طرح در حوزه ترویج و نظام‌های بهره‌برداری و یک طرح نیز در زمینه صنایع کشاورزی است. 

ابراهیمی بیان کرد: طرح گلخانه‌ای نیز از محل اعتبارات ملی در زمینی به مساحت ۵ هکتار در دهه فجر امسال با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان شامل ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۱۲.۵ میلیارد تومان سهم آورده تولیدکننده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰هکتار طرح گلخانه‌ای دیگر در دست اجرا است که ظرف یک تا ۱.۵ سال به بهره برداری می‌رسد، بالغ بر ۲٠٠ هکتار پروانه بهره برداری کشت‌های متراکم نیز صادر شده است. 

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول