اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تمرکز وزارت جهاد بر تامین امنیت مواد غذایی است/تکمیل حلقه‌های زنجیره زیتون روغنی

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه محدود شدن منابعی همچون آب و خاک و هوا موجب چالشی‌تر شدن موضوع می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل تمرکز وزارت خانه نیز در بحث امنیت غذایی بیشتر شده است.

تمرکز وزارت جهاد بر تامین امنیت مواد غذایی است/تکمیل حلقه‌های زنجیره زیتون روغنی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین جعفری در مراسم معرفی رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: تامین امنیت غذایی برای همه دنیا به ویژه برای کشور ما یک چالش محسوب می‌شود این نگرانی همواره وجود داشته است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه محدود شدن منابعی همچون آب و خاک و هوا موجب چالشی‌تر شدن موضوع می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل تمرکز وزارت خانه نیز در بحث امنیت غذایی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد با دانش بشری قابل حل است، گفت: خوشبختانه دانش بشری با سرعت باور نکردنی در مدت حدود 5 سال دو برابر می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه در دنیا منابع زیادی هم برای حل مشکلات وجود دارد، تصریح کرد: برای مثال در ابتدای کرونا بیماری بسیار ناشناخته‌ای بود، اما پس از دو سال راهکاری برای آن پیدا شد، پس باید به سمت علم برویم.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید بر توسل به راه‌های علمی و بهره‌وری بیان کرد: مهمترین رسالت ما در سازمان جهاد کشاورزی این است که باید در خدمت بخش کشاورزی باشند.

وی با اشاره به اینکه  تمرکز اعضای هیأت علمی بر انجام تحقیقات کاربردی و مورد نیاز بخش اجرا در منطقه از جمله موضوعاتی است که در وزارت‌خانه دنبال می‌شود، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت علمی نیز از دیگر موضوعاتی است که در زنجان دنبال می‌شود.

جعفری ضمن تأکید بر انجام گزارش‌های تحلیلی در ارتباط با مسائل کشاورزی افزود: از همکاران درخواست داریم که با تهیه این گزارش‌های وزارتخانه را در انجام فعالیت های بهتر همراهی کنند.

رئیس سابق مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه با تأکید بر انجام حمایت‌های لازم از مرکز تحقیقات و محققین بیان کرد: قطعا اگر ارتباط دو سویه باشد شاهد موفقیت بیشتری در سازمان خواهیم بود.
مرادی نیز در ادامه با بیان اینکه این مرکز طرح های تحقیقاتی متعددی طی سال‌های اخیر انجام داده است، یادآور شد: تکمیل حلقه‌های زنجیره زیتون روغنی و کنسروی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان انجام شد و تعامل با بخش خصوص و آموزش و پژوهش در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تکمیل و راه اندازی زنجیره پرورش گوسفند افشاری چند قلو زاه بوده است و زیرساخت های مورد نیاز در  این زمینه صورت گرفت، افزود: فراهم نمودن زنجیره پرورش بلدرچین در استان از اقدامات مهم این مرکز است.

رئیس سابق مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان از اخذ مجوز راه اندازی مرکز رشد و فناوری کشاورزی استان زنجان خبر داد و  ادامه داد: 11 شرکت نوآوری و فناوری کشاورزی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/2308/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول