اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| پل جاده دهلران به مورموری احداث می‌شود/ صدای مردم شنیده شد

بعد از امامزاده سید حبیب به سمت مورموری جاده دارای پیچ‌های حادثه خیز و پلی کم عرض بوده که به دنبال سیل اخیر تخریب شده و مسوولین وعده داده‌اند که در صورت تامین اعتبار ضمن احداث مجدد پل، نقاط حادثه خیز نیز تا سال آینده اصلاح و رفع می‌شوند.

فارس من| پل جاده دهلران به مورموری احداث می‌شود/ صدای مردم شنیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «ترمیم پل حادثه‌خیز دهلران - مورموری ضروری است»  در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از لحاظ وضعیت جاده‌ای و راه‌های مواصلاتی جز پیشران‌ها این حوزه در منطقه آسیا بوده است و ایران را جز کشورهای راهسازی و جاده‌سازی می‌دانند.

راه و جاده شریان اصلی رونق کشور و زیرساخت‌های جاده‌ای در سراسر کشور باعث آبادانی و پیشبرد رسیدن به اهداف و چشم انداز ۱۴۰۴ است که ایران را در آینده یک کشور ترانزیتی مهم بین‌المللی در سطح دنیا خواهیم دید.

 استان ایلام جز معدود استان‌های کشور است که راه‌های ارتباطی و جاده‌ای در آن حائز اهمیت است به سادگی نگاهی گذرا کنیم خواهیم دید که ایلام یک نقطه ترانزیتی به جنوب کشور و کشور عراق است.

 

اما راه و جاده در حوزه جنوبی استان به ویژه در شهرستان آبدانان که نقطه کوهستانی و از لحاظ عبور و مرور وسایل نقلیه در این مسیر به سختی امکان پذیر و مشکلات عدیده‌ای را برای رانندگان به وجود آورده است.

این مشکلات در مسیر دهلران به مورموری بیشتر نمایان است جاده بعد از امامزاده حبیب در بخش مورموری با نقاط پر پیچ و خم و عرض کم پل ارتباطی، باعث حوادث وحشتناک که منجر به مرگ زیادی از عزیزان شده است و باید آن را به نقطه مرگ نام گذاری کرد.

 چرا بعد از این همه سال هنوز مسوولین به این امر رسیدگی نکرده‌اند کوتاهی مسوولین در رسیدگی به حل این مشکل به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر این مسائل برطرف شود.

رخ داد حوادث ناگوار در این مسیر پرپیچ و خم

یکی از اهالی بخش مورموری به خبرنگار فارس گفت: سال‌هاست که در این مسیر رفت و آمد می‌کنیم و نظاره‌گر حوادث ناگوار برای عزیزان در این نقاط حادثه‌خیز هستیم بارها از طریق مسوولین شهرستان پیگیر رفع مشکلات شده‌ایم اما جواب قانع‌کننده‌ای به مردم نمی‌دهند امیدوارم مسوولین این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنند.

تا کی باید شاهد مرگ عزیزانمان در این مسیر باشیم؟

یکی از رانندگان مسیر دهلران به مورموری به خبرنگار فارس گفت: چه زمانی مسوولین از خواب بیدار خواهند شد؟ تا کی باید شاهد مرگ افراد باشیم؟ آیا خودمسوولین حاضر هستند از این مسیر رفت و آمد کنند؟ مگر برداشتن پیچ‌های حادثه خیز و تعریض پل دهلران موری چقدر هزینه دارد؟ مگر این هزینه از جان افراد ارزشمندتر است مسوولین شهرستان و استان باید پاسخگوی این دغدغه مردم باشند.

پل بخش مورموری منتظر دریافت اعتبارات است

یدالله حاتمی فرماندار شهرستان آبدانان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: به دنبال سیل اخیر در بخش مورموری پلی که در آن قرار دارد تخریب شده و جز پروژه‌های پیشنهادی برای دریافت اعتبارات است؛ مبلغ قابل توجهی برای آن پیشنهاد شده و قطعاً این پل باید دوباره بلندتر و عریض‌تر احداث شود.

در سفر رئیس جمهور اعتباراتی برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده است

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ما رفع نقاط حادثه خیز است و یکی از این نقاط که در ۱۰ کیلومتری بخش مورموری قرار دارد که در سفر رئیس جمهور به استان ایلام اعتباراتی برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شد که باید با پیگیری‌ها این اعتبارات تخصیص داده شود.

فرماندار شهرستان آبدانان افزود: ۲ دستگاه پیکور در استان برای رفع نقاط حادثه خیز وجود دارد که الان یکی از آنها در شمال استان و دیگری در شهرستان دهلران مشغول به کار هستند که در صورت اتمام پروژه با رایزنی با اداره راهداری استان برای رفع نقاط حادثه خیز شهرستان آن را در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد گسترده سیل اخیر در بخش مورموری که رخ داد امیدواریم اعتبارات کافی را برای سیل اخیر و همچنین رفع نقاط حادثه خیز در این بخش اختصاص داده شود که بتوانیم هرچه زودتر مشکلات این بخش، راه دسترسی و نقاط حادثه خیز را برطرف کنیم.

شناسایی ۹۴ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های استان ایلام

محمد حسنی مدیر روابط عمومی اداره راهداری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بر اساس آمار پلیس راه استان ۹۴ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های استان ایلام شناسایی شده است که از این تعداد ۵۴ مورد از این نقاط حادثه خیز اصلاح و رفع شده است؛ براساس اعتبارات استانی و کشوری تا سال آینده سایر نقاط حادثه خیز رفع خواهد شد.

وی افزود: یکی از این نقاط حادثه خیز که بعد از امامزاده حبیب در بخش مورموری شهرستان آبدانان واقع شده با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک خواهیم شد در اعتبارات سال آینده برای رفع و تعریض این نقطه حادثه خیز که در برنامه راهداری هم استان و شهرستان آبدانان است که این خواسته به حق مردم هرچه زودتر رفع مشکل شود.

قابل توجه استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی امیدواریم با رایزنی‌های به عمل آمده با هیات دولت و همچنین وزارتخانه‌های مربوطه نسبت به تخصیص اعتبارات برای مناطق حادثه‌خیز اختصاص داده شود.

 با توجه به سیل اخیر بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان به عنوان یک منطقه حادثه‌خیز تلقی می‌شود که امیدواریم مسوولین نسبت به این منطقه توجه قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول