اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۲۱ هزار کودک در قشم واکسن فلج اطفال دریافت می کنند

فرماندار شهرستان قشم از آغاز طرح تکمیلی واکسن فلج اطفال در این شهرستان در دو نوبت ۴ روزه برای ۲۱ هزار و ۱۱۶ کودک زیر پنج سال ساکن جزیره خبر داد.

۲۱ هزار کودک در قشم واکسن فلج اطفال دریافت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمد محمدحسینی صبح امروز بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده از سوی بخشداران، شهرداران و دهیاران برای اجرای کامل این طرح در شهرستان قشم به ویژه در محلات پر خطر تاکید کرد.

 به گفته وی، همکاری دستگاه‌های مسوول، اطلاع رسانی گسترده و تذکر اهمیت موضوع به خانواده‌ها برای حضور به موقع در مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های  بهداشت باید مورد توجه قرار گیرد.

 رییس شورای سلامت شهرستان قشم هشدارداد: امکان چرخش ویروس وحشی فلج اطفال با توجه به حضور اتباع بیگانه در شهرستان وجود دارد و هیچ خانواده دارای کودک هدف واکسن، نباید از مشارکت در طرح غفلت کند.

 در این برنامه پس از خوراندن قطره واکسن به چند خردسال زیر 5 سال، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سخنان کوتاهی گزارشی پیرامون اجرای طرح ارائه کرد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم یادآوری کرد: فلج اطفال در دنیا ریشه کن شده و تنها دو کشور همسایه ایران ( افغانستان و پاکستان) درگیر این بیماری هستند.

 حمیدرضا بهزادی در ارتباط با اجرای این طرح، گفت: ۹ محله در شهر قشم، ۵ محله در شهر درگهان و ۶ محله در شهر سوزا به عنوان محلات پر خطر شناسایی و توسط تیم‌های تعیین شده به صورت خانه به خانه واکسیناسیون بر روی کودکان هدف انجام می‌شود.

 او با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن  ۴۴ هزار و ۴۵۸ خانوار در این طرح، اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۱۳۴ کودک زیر ۵ سال ایرانی و دو هزار و ۹۸۲ کودک زیر ۵ سال غیر ایرانی، جمعیت هدف این طرح هستند.

 به گزارش فارس؛ مرحله نخست این طرح از دوم بهمن ماه و به مدت چهار روز تا پنجم همین ماه علاوه بر مراکز جامع سلامت در ۴۴ خانه بهداشت روستایی و ۷ پایگاه بهداشتی ادامه دارد و مرحله دوم طرح هم از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/88050/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول