اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تنها دو سازمان شهرداری مازاد درآمدشان را به حساب شهرداری واریز کردند/وضعیت تحقق بودجه مصداق مدیریت پنجم شهری

در جریان بررسی تفریغ بودجه سال 1399 شهرداری تهران عنوان شد: تنها دو سازمان بهشت زهرا و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مازاد درآمدشان را به حساب شهرداری واریز کردند و شرکت های تابعه 78 درصد انحراف از عملکرد داشته اند.

تنها دو سازمان شهرداری مازاد درآمدشان  را به حساب شهرداری واریز کردند/وضعیت تحقق بودجه مصداق مدیریت پنجم شهری

به گزارش خبرنگار فارس، اعضای شوری شهر در جلسه امروز این شورای  به بررسی لایحه شهرداری تهران در خصوص « تفریغ بودجه سال 1399 شهرداری تهران » پرداختند. و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه یادآور شد: شورای پنجم موظف بوده است، این گزارش را تا پایان اردیبهشت ماه ارائه کند.

پرویز سروری گفت: کسانیکه مدعی شفافیت هستند، مهمترین موضوع شفافیت را به تاخیر انداخته بودند.

گل محمدی  حسابرس منتخب شورا با ارائه گزارش در این زمینه گفت: به صورت خلاصه کل درآمدها و منابع شهردرای براساس بودجه حدود 30 هزار میلیارد بوده است که به دو بخش درآمدی و منابع قابل تفکیک است.

وی افزود: میزان سرجمع درآمدهای وصولی و محقق شده 31 هزار میلیارد تومان بوده است.

گل محمدی با اشاره به اینکه  از میان سازمان های وابسته به جز بهشت زهرا و بخش کوچکی از سازمان فناوری اطلاعات دیگر سازمان ها مازاد درامدشان را به حساب شهرداری  واریز نکرده اند.  گفت: شرکت ها نیز مکلف شده بودند سود انباشته شان را به حساب خزانه داری واریز کنند که 78 درصد انحراف از عملکرد داشته اند.

آخوندی با اشاره به اینکه شهرداری در سال 99 براساس گزارش ارائه شده 27 هزار و 100 میلیارد عملکرد داشته است، گفت: در بودجه سالانه صرفا موارد ریالی مطرح می شود.

وی ادامه داد: شهرداری با اصلاح فرایندها، ارائه مستندات تا یک ماه دیگر گزارش ارائه کند و دلایل عدم تحقق ردیف های عوارض عمومی و وجوه شهرداری را اعلام کند و اینکه چرا درآمد برخی سازمان‌ها به حساب شهرداری واریز نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه اظهار داشت شهرداری باید درباره 43 مورد از تبصره های بودجه گزارش ارائه دهد و مواردی که مستنداتش رعایت نشده به شورا ارائه کند.

مهدی عباسی در تذکری نسبت به عدم اختصاص وقت کافی برای رسیدگی به لوایح و طرح ها در شورای شهر و همچنین عدم اشاره به محتوای لوایح و طرح ا انتقاد کرد و ادامه داد: اگر قرار است فوریتی به صحن بیاد حتی یک روز قبل به اعضا اعلام شود.

امانی بودجه های شهرداری را عملیاتی ندانست و گفت: بودجه ما سنتی بسته می شد در حالیکه درآمد تعهدی است.

وی با اشاره به عدم وصول درآمدها 27 درصد از درآمدهای شهرداری در سال 99  گفت: امسال هم که  50 درصد افزایش بودجه داشته ایم و مطمئنا سال آینده در گزارش تفریغ بودجه خودش را نشان می دهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال ،99 50 درصد عمرانی و 50 درصد جاری بوده است افزود: این یعنی 20درصد هزینه های جاری شهرداری افزایش یافته است. همچنین درآمد سازمان ها که قرار بوده است به حساب شهرداری واریز شود تنها در حداقل واریز کردندو شرکت ها 78 درصد عدم تحقق داشته اند.

اقراریان وضعیت امروز بودجه را از مصادیق مدیریت دوره پنجم شهری دانست.

در نهایت این گزارش با 16 رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول