اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اغلب آمریکایی‌ها تروریسم داخلی را تهدیدی برای کشورشان می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند تروریسم داخلی یک تهدید فوری و جدی برای ایالات متحده است.

اغلب آمریکایی‌ها تروریسم داخلی را تهدیدی برای کشورشان می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی «یوگاو/اکونومیست» نشان می‌دهد که بیش از یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند تروریسم داخلی و شبه‌نظامیان راستگرا تهدیدی فوری و جدی برای ایالات متحده هستند و اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که آن‌ها تا حدودی یک تهدید جدی هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که تروریسم داخلی یک تهدید فوری و جدی یا یک تهدید تا حدی جدی برای ایالات متحده است. تنها ۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آن را تهدیدی نمی‌دانند. 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتایج این نظرسنجی نشان داد آمریکایی‌ها کمتر نگران شبه‌نظامیان راستگرا هستند تا تروریسم داخلی. ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها، گروه‌های شبه‌نظامی راستگرا را تهدیدی فوری و جدی یا تهدیدی تا حدودی جدی برای ایالات متحده می‌دانند. ۱۷ درصد دیگر در نظرسنجی گفتند که آن‌ها هیچ تهدیدی ایجاد نمی‌کنند.

طبق نتایج به دست آمده، نگرانی دموکرات‌ها و بایدن در مورد شبه‌نظامیان راستگرا و تروریسم داخلی تقریباً برابر بود. از میان پاسخ‌دهندگانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به جو بایدن رأی دادند، ۶۵ درصد معتقدند که شبه‌نظامیان راستگرا تهدیدی جدی و فوری برای ایالات متحده هستند و ۶۰ درصد نیز همین باور را درباره تروریسم داخلی داشتند.

کسانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا رأی دادند و آن‌هایی که جمهوری‌خواه معرفی می شوند، بسیار کمتر از تروریسم داخلی نگران شبه‌نظامیان دست راستی بودند. ۴۳ درصد از رای‌دهندگان ترامپ، شبه‌نظامیان راستگرا را تهدیدی برای ایالات متحده نمی‌دانند، اما تنها ۱۷ درصد این باور را درباره تروریسم داخلی داشتند.

بر اساس نتایج نظرسنجی یوگاو/اکونومیست، زنان، دموکرات‌ها و کسانی که مدرک دانشگاهی دارند، تروریسم داخلی و شبه‌نظامیان راست‌گرا را تهدیدی جدی برای ایالات متحده می‌دانند. در مقابل، افرادی که خود را محافظه‌کار می‌دانند، بسیار محتمل‌تر بود که تروریسم داخلی و شبه‌نظامیان راستگرا را هیچ تهدیدی برای ایالات متحده محسوب نکنند.

این نظرسنجی بین ۱۵ تا ۱۸ ژانویه (۲۵ تا ۲۸ دی) با شرکت ۱۵۰۰ آمریکایی و حاشیه خطای ۲.۸ درصد انجام شد. 

پیش‌تر، اکثر آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی گفتند که معتقدند دموکراسی در ایالات متحده در خطر از بین رفتن است. فقط ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی موسسه «شوئن کوپرمن» گفتند که دموکراسی در ایالات متحده برای نسل‌های آینده تضمین می‌شود، در حالیکه ۵۱ درصد بر این باورند که دموکراسی در آمریکا در خطر انقراض قرار دارد.

همچنین نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که اکثر رای‌دهندگان آمریکایی نگران بروز خشونت در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی این کشور در سال ۲۰۲۴ هستند. در نظرسنجی اخیر مرکز یوگاو، دستکم سه پنجم آمریکایی‌ها گفتند که نگران بروز درگیری و خشونت در جریان انتخابات آتی ریاست‌جمهوری در کشورشان هستند. 

ششم ژانویه (۱۷ دی) سال گذشته کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول