اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

40 روستای کردستان همچنان در محاصره برف است/محدودیت ترافیکی در 3 محور فرعی کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود تلاش بی‌وقفه نیروهای راهداری و بازگشایی بیش از یک هزار و 400 روستا راه دسترسی به 40 روستای کردستان همچنان مسدود است.

40 روستای کردستان همچنان در محاصره برف است/محدودیت ترافیکی در 3 محور فرعی کردستان

محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  83 هزار کیلومتر باند برفروبی شده و 4 هزار خودرو گرفتار برف در سطح جاده‌های استان به همت عوامل راهداری طی چند روز گذشته رهاسازی شد.

وی از خدمات‌رسانی و اسکان 400 مسافر در راه مانده در راهدارخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: راه دسترسی یک‌هزار و 400 روستا از یک‌هزار و 700 روستا در سطح استان حداقل دو بار برفروبی و بازگشایی شده است و در حال حاضر راه دسترسی به 40 روستا در کردستان مسدود است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، راه‌های روستایی مسدود شده مربوط به شهرستان‌های دیواندره، سقز، بانه، مریوان و سنندج هستند که تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: کار برفروبی در محورهای اصلی و فرعی استان انجام شده اما در راستای حفظ ایمنی کاربران جاده‌ای هنوز سه راه فرعی ایرانخواه ـ تکاب، سقزـ مریوان و سروآباد ـ کامیاران محدودیت تردد داریم.

وی گفت: ۴۰۰ نفر عوامل راهداری اداره کل و ۱۰۰ نیروی بخش خصوصی در سطح جاده‌های استان مشغول انجام عملیات برفروبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی نیز طی ۴۸ ساعت گذشته در راستای رهاسازی جاده های سطح استان بکارگیری شده‌ا‌ند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول