به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، جعفر تشکریهاشمی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر پس از استماع گزارش سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بیش از 30 درصد موتورسیکلتهای کشور در تهران تردد میکنند و 50 درصد کشتهشدههای ناشی از تصادفات مربوط به موتورسیکلتها است.
وی گفت: بدترین ناهنجاریهای رفتاری حین رانندگی مانند عبور از چراغ قرمز و حرکت در پیادهرو توسط این موتورسیلکتها انجام میگیرد و متأسفانه طی سالهای گذشته تا کنون نه تنها ساماندهی موتورسیکلتها بیشتر نشده بلکه بیانضباطی آنها بیشتر شده است و برخی از خیابانها به لحاظ تردد موتورسیلکتها بیشتر به سیرک شباهت دارد تا محل تردد موتورسیکلت لذا باید چاره اساسی اندیشید.
وی به موضوع رانندگان کامیونها اشاره کرد و گفت:به دلیل اینکه این کامیونها اکثرا در شب میتوانند بار حمل کنند با سرعت بالا و با حجم زیادی بار در بزرگراهها تردد میکنند و این مسأله جان شهروندان را به خطر انداخته است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد:عمر مفید برخی خودروها بسیار بالا بوده و باید از دوربینهای پردازش تصویری برای بررسی معاینه فنی آنها استفاده شود.
وی گفت: من به شخصه چند شب پیش خودرویی را دیدم که بار میلگرد داشت و با سرعت بالا و با میلگردهایی که از خودرو بیرون بود تردد میکرد و این مسأله چیزی به غیر از استقبال از مرگ در تهران برای شهروندان نیست. لذا ساماندهی این موضوعات اهمیت زیادی دارد.
وی به مسأله تخلیه و بارگیری خودروهای باربر اشاره کرد و گفت:این مسأله هم باید ساماندهی شود و زمان بارگیری را با همکاری پلیس راهور سامان داد.
وی اعلام کرد: مسافربرهای غیرقانونی به صورت کلونی حتی با تهدید و ارعاب مانع از تاکسیهای خطی و راهور میشوند و سبب بروز مشکل برای شهروندان شدهاند اینها همانهایی هستند که از شهرهای دیگر به تهران میآیند و شبها در ماشین میخوابند و به نوعی کلونی ناشناخته هستند.
وی در پایان به اخذ تخلفات ساکن رانندگی توسط مأموران پلیس اشاره کرد و گفت: افسران میتوانند به موضوعات با اهمیتتر مانند تخلفات حادثهساز بپردازند و نیروهای داوطلب مردمی یا پرسنل پارکبانها در این زمینه بکارگیری شوند.
انتهای پیام/