اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ده عکس برگزیده تایم در سال ۲۰۲۱/از تصویر تکان دهنده سوزاندن اجساد هندو در دوران کرونا تا درگیری گشت مرزی آمریکا با مهاجران

عکاسان در موقعیت‌هایی که در قاب عکسهایشان به ثبت رسانده‌اند، عمیقاً به افراد و محیط‌های موجود در تصاویر خود اهمیت می‌دهند و ارتباطاتی ایجاد می‌کنند که فراتر از یک لحظه است و همه چیز تنها به فشردن دکمه شاتر ختم نمی‌شود.

ده عکس برگزیده تایم در سال ۲۰۲۱/از تصویر تکان دهنده سوزاندن اجساد هندو  در دوران کرونا تا درگیری گشت مرزی آمریکا با مهاجران

خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی ـ علیرضا سپهوند: هر سال در ماه نوامبر، تیم عکس «مجله تایم»(TIME) گرد هم می‌آید تا از میان هزاران تصویری را که در طول سال توسط عکاسان سرتاسر جهان گرفته شده، بهترین‌ها را انتخاب کنند. مواردی که به ۱۰ عکس نهایی از ۱۰ عکاس برگزیده منتهی می‌شود، تصاویری که از نظر ترکیب، تکان‌دهنده بودن، لحظات خبرساز و ویژگی‌هایی از این دست در بین بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. و اینجا نشان دادن عکس‌هایی که با نبوغ عکاسان خلق شده، بی‌شک تنها به فشردن دکمه شاتر دوربین محدود نمی‌شود.

عکاسان در موقعیت‌هایی که در قاب عکسهایشان به ثبت رسانده‌اند، عمیقاً به افراد و محیط‌های موجود در تصاویر خود اهمیت می‌دهند و ارتباطاتی ایجاد می‌کنند که فراتر از یک لحظه است و همه چیز تنها به فشردن دکمه شاتر ختم نمی‌شود. مانند کنستانتینوس تساکالیدیس که در عکس‌های خود از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کشورش یونان، در حالی که امنیت خود را ارزیابی می‌کرد، مراقب سلامتی مردم نیز هست. یا مریدیت کوهوت، که در خط مقدم موج کووید-۱۹ بوده و ۱۵ تا ۱۸ ساعت در روز در کنار کارکنان کار می‌کند - چیزی که به گفته او برای ایجاد نوع اعتماد با افراد در عکس‌هایش و اجازه ورود به آن بسیار مهم است.

این ۱۰ تصویر داستانی از سالی پر از سختی و پشتکار را روایت می‌کنند، سالی که در آن عکس‌ها به ما نگاهی اجمالی به دنیایی می‌دهند که اغلب دور از دسترس به نظر می‌رسد. تصاویر و افرادی که آنها را ساخته‌اند، قدرت عکاسی عالی را به ما نشان می‌دهند: ما را به حرکت در می‌آورند، ما را به هم متصل می‌کنند و انسانیت مشترکمان را به ما یادآوری می کنند.

در ادامه با هم ده عکس برتر سال ۲۰۲۱ را می‌بینیم:

یوجین گودمن، افسر پلیس کنگره، با حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روبرو می‌شود که در ۶ ژانویه به ساختمان کنگره حمله کردند تا از صدور تاییدیه پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ جلوگیری کنند. گودمن گروهی خشمگین را از اتاق سنا به سمت پلیس هدایت می‌کند.
عکاس: کریستوفر لی برای مجله تایم

 

اعضای کندک بدری ۳۱۳، گروهی از جنگجویان طالبان، در حین نماز عصر در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل در ۲۸ آگوست.
عکاس: جیم هویلبروک - نیویورک تایمز / ردوکس

 

در ۲۷ آوریل در بخش سوزاندن اجساد به رسم هندوها در دهلی نو، شیوام ورما با لباس سفید محافظ و بستگانش، جسد خواهر شوهرش بهارتی، ۴۸ ساله را که بر اثر کووید-۱۹ درگذشت، برای سوزاندن حمل می‌کنند.
عکاس: ساومیا خاندلوال برای مجله تایم

 

۳ هزار سرباز نیروی دفاع ملی اتیوپی به عنوان اسیر جنگی در یک اردوگاه بازداشت کوهستانی دورافتاده در جنوب مکله در ۲۳ ژوئن نگهداری می‌شوند، این سربازان در جریان نبرد هفته قبل توسط شورشیان نیروی دفاع تیگری دستگیر شدند.
عکاس: فینبار اوریلی

 

اشک روی صورت ایماجای درایور در جریان اعتراض به قتل «دانته رایت»، سیاهپوستی ۲۰ ساله، که ساعاتی قبل از ثبت این عکس در ۱۱ آوریل در مرکز بروکلین، توسط یک افسر پلیس سفیدپوست به ضرب گلوله کشته شد. کیم پاتر که می‌بایست به جای شلیک با سلاح کمری‌اش، از شوک الکتریکی استفاده می‌کرد به قتل درجه یک محکوم شد.
عکاس:  جاشوا لات - واشنگتن پست / گتی ایمِیج

 

«زائلا آوانگارد» با املای صحیح «مورایا»، گونه‌ای از درختان استوایی آسیایی و استرالیایی، در ۸ جولای برنده جایزه ملی املای اسکریپس در اورلاندو شد.
عکاس: اسکات مک اینتایر-نیویورک تایمز/ردوکس

 

مامور گشت مرزی ایالات متحده در حالی که تلاش می‌کند مانع عبور مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک به تگزاس شود، پیراهن یک مرد اهل هائیتی را می‌کشد.
عکاس: پل راتجی ـ فرانس پرس/ گتی ایمِیج

 

تصویر یک دختربچه فلسطینی در خانه ویران شده‌شان در بیت حانون غزه در ۲۴ ماه می پس از اجرایی شدن آتش بس.
عکاس: فاطمه شبیر ـ گتی ایمِیج

 

«ماریا سالیناس کروز» هنگامی که دستگاه تنفس مصنوعی که همسرش فیلیپه قطع شد، فریاد زد: «بالا پرواز کن، عشق من!». او آنقدر با صدای بلند این جمله را به زبان اسپانیایی فریاد زد که از پشت شیشه مرکز پزشکی لس آنجلس شنیده می‌شد.
عکاس: مردیت کوهات

 

در ۸ آگوست، آتش‌سوزی‌های ناشی از بدترین موج گرما در این کشور در سه دهه اخیر در جزیره یونانی اویا به خانه ریتسوپی پانایوتای ۸۱ ساله، نزدیک می‌شود.
عکاس: کنستانتینوس تساکلیدیس - بلومبرگ/گتی ایمِیج

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول