اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بانوان انقلابی پرچم‌داران نهضت بیداری در جهان معاصر هستند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: موج بیداری اسلامی روزبه‌روز و با شعاع جهانی در حال گسترش است و بسیاری از بانوان انقلابی پرچم‌داران این نهضت بیداری در جهان معاصر هستند.

بانوان انقلابی پرچم‌داران  نهضت بیداری در جهان معاصر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، غلام‌محمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان، همزمانی میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت حضرت امام خمینی(ره) با ماه بهمن را هم‌زمانی معناداری دانست و گفت: این تقارن معنادار بیانگر پیوند میان آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و حرکت انقلابی ملت ایران با سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی(ره)، حضرت زهرا(س) را الگویی تام و تمام برای همه به ویژه بانوان دانست و تاکید کرد: آن حضرت نمونه بارز روشنگری، بصیرت افزایی و حضور به موقع در صحنه است.

طاهری گفت : یکى از بزرگ‏‌ترین درس‏هاى عملى حضرت زهرا(س) حضور فعّال در صحنه‌‏هاى اجتماعى و سیاسى با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‏هاى وجودى زن است که در انقلاب اسلامى ایران، تبلور یافت و الگویى براى زنان مسلمان در سراسر جهان گردید.

وی تأسّى به اسوه و الگوى برتر زنان جهان، حضرت زهرا(س) را نجات بخش بانوی مسلمان در اقصی نقاط جهان دانست و افزود: با تکیه بر الگوى عملى فاطمى، می توان به خودباورى و احیاى هویّت اسلامى دست یافت.

طاهری در ادامه به نقش زن در بیداری جوامع اشاره و با ذکر نمونه هایی تاریخی از این مهم، خاطرنشان کرد:
موج بیداری اسلامی روزبه‌روز و با شعاع جهانی در حال گسترش است و بسیاری از بانوان انقلابی پرچم‌داران این نهضت بیداری در جهان معاصر هستند.

وی با بیان اینکه در دیدگاه اسلام هرگز نقش انسانی زن در زندگی اجتماعی کوچک ‏شمرده نمی‌شود، گفت: اسلام صلاحیت زنان برای دستیابی به بالاترین مراتب کمال را مورد تأیید قرار داده است و رسالت پیامبر اکرم (ص) در زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در حیات اجتماعی-سیاسی، در رفتار آن بزرگوار با حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی یافت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کمرنگ زن در دوران قبل از انقلاب، نگاه تحقیرآمیز و جاهلانه طاغوت به شخصیت زن را با نگاه جاهلانه قبل از اسلام برابر دانست و افزود:
در دوران تاریک رژیم شاهنشاهی زن جلوه و مظهر هیجانات پست و بی ارزش قرار داشت و جایگاه زن به انحطاط و زوال کشیده شده بود.

وی نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی را نقش محوری دانست و تصریح کرد: در مبارزات ابتدای انقلاب بسیاری از بانوان مومنه و انقلابی در صف مقدم قرار داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تمام عرصه‌ها بانوان حضور موفقی داشته و گاهی نیز جلوتر از مردان قرارگرفته‌اند.

طاهری ادامه داد: در پیشبرد اهداف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اگر بانوان در کنار مردان قرار نمی‌گرفتند بی‌شک شاهد این افتخارآفرینی‌ها نبودیم.

وی گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود بارها ضمن اشاره به حضور پررنگ زنان در تظاهرات خیابانی آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند و در حقیقت انقلاب اسلامی میدان را برای فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان باز کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی با تمسک به الگوهای درخشان اسلامی همچون حضرت زهرا (س) و خودباوری تلاش کرد در عین خانواده‌گرایی و مدیریت فرهنگی خانه و تربیت فرزند و همسرداری، در جهاد اجتماعی و تمدن سازی اسلامی نیز نقش‌آفرینی کند، چرا که هر یک از زنان جامعه نقش مهمی را در خانواده و اجتماع بر عهده دارند.

طاهری تاکید کرد: امروز و در آستانه چهل ‌و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، و در گام دوم انقلاب باید به سبک زندگی و نقش موثر و سازنده زنان به طور ویژه پرداخته شود تا با ترویج ارزش های دینی و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نگرش بانوان جامعه را نسبت به سبک زندگی تغییر داده و زنان جامعه اسلامی نیز بر این باور باشند که بزرگ‌ترین حق زن کرامت آن‌هاست و با احیاء این کرامت به‌ عنوان یک حق الهی و ارتقاء سطح علمی و معنوی خود جزء گروه‌های مرجع و الگوهای اجتماعی مثبت و حرکت آفرین باشند.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول