اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

فیلم اولی‌ها

اولی‌ها، فیلم مستندی به کارگردانی و نویسندگی زنده‌یاد عباس کیارستمی است. این فیلم درباره لحظات به یادماندنی کلاس اولی‌هاست. بچه‌ها که برای نخستین بار از خانواده‌های‌شان جدا شده‌اند، ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست. برخی زود به این محیط عادت می‌کنند اما دیگران نیاز به زمان دارند.

فیلم اولی‌ها

این فیلم، بر رابطۀ ناظم یک مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده است. آقای ناظم، روزها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند. بیشترین وقت او مصروف قضاوت میان بچه‌هایی می‌شود که باهم نزاع کرده‌اند و در درجۀ بعد، بررسی و تنبیه انضباطی دانش‌آموزانی که با تأخیر به مدرسه رسیده‌اند. فیلمساز توانسته است تصاویر خوبی از بچه‌ها ضبط کند؛ بدون اینکه کسی را آزرده کند یا روایت مستندگونۀ فیلم به هم بخورد.

 

این فیلم، گاهی ماجرای بچه‌ها را در بیرون از کلاس دنبال می‌کند که آیا به دنبال آن کاری که با ناظم مطرح کرده‌اند می‌روند یا نه، بچۀ افلیجی که باید برای تعمیر کفش خود از مدرسه خارج ‌شود، یا دانش‌آموزی که کلاهی را پیدا کرده و ناظم می‌گوید آن را در قسمت اشیای پیداشده بگذار یا بچه‌ای که از کلاس اخراج شده و در راهروها گشت‌ وگذار دارد.

 

 

یکی از نقاط قوت این فیلم، ظرافت، نازک‌دلی و شیرین‌زبانی بچه‌های هفت ساله است که مخاطب را جذب می‌کند.

 

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول