اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش پیک مصرف برق در تابستان آینده/ضرورت همکاری مردم در مدیریت مصرف

معاون بهر‌ه‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: پیک مصرف مانند گذشته نیست، به‌دلیل تبدیل مصرف سرمایشی از کولر آبی به گازی، علاوه بر پیک شب پیک روز هم داریم و مردم باید هوشمندانه همکاری کنند.

افزایش پیک مصرف برق در تابستان آینده/ضرورت همکاری مردم در مدیریت مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محسنی معاون بهر‌ه‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روشنایی معابر سعی کرده‌ایم استانداردهای لازم را رعایت کنیم، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته لوکس نوری بیش از حد در خیابان‌ها و معابرها استفاده شده و می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی الگوی مصرف و با رعایت استانداردها سعی کرده‌ایم الگویی برای مردم باشیم، افزود: با مدیریت مصرف و استفاده صحیح از انرژی در تلاش هستیم نیازهای واقعی مردم را پوشش دهیم و سعی می‌کنیم همکاری مردم را به دست بیاوریم.

محسنی بیان کرد: مردم هم باید به این نتیجه برسند که قدر انرژی را بدانند و با استفاده صحیح از برق، خادمان خود را در ارائه برق با کیفیت کمک کنند.

وی عنوان کرد: پیک مصرف مانند گذشته نیست، به‌دلیل تبدیل مصرف سرمایشی از کولر آبی به گازی، علاوه بر پیک شب پیک روز هم داریم.مردم باید هوشمندانه همکاری کنند طوری برق مصرفی را مدیریت کنند تا نیاز به خاموشی نباشد و نقش همکاری مردم کارساز و مهم است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان عنوان کرد: نرخ برق از اول بهمن ۱۴۰۰، مشترکینی که بالاتر از الگوی مصرف، از انرژی برق استفاده می‌کنند. با توجه به مصرف، به‌صورت پلکانی از ۱.۵ تا ۳.۵ برابر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: خاموشی برق امسال بستگی به همکاری مردم دارد، همچنین اگر بارندگی خوب باشد از نیروگاه‌های آبی حداکثری ظرفیت منصوبه استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تولید برق کل ایران در تابستان گذشته ۵۷ هزار مگاوات، و مصرف مورد نیاز، بیش از ۶۴ هزار مگاوات بود، که با مدیریت مصرف و همکاری صنایع و کشاورزان پیک تابستان را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: مصرف برق از تولید آن سبقت گرفته است که امیدواریم با همکاری مشترکین با استفاده از وسایل برقی پربازده، و مصرف بهینه و صحیح از این انرژی مهم و راهبردی و به مدارآمدن نیروگاه‌های در دست اقدام و همچینین سال پر بارش و استفاده حداکثری از نیروگاه‌های آبی، از پیک بار آینده با مدیریت مصرف بین ۶ تا ۷ درصد استاندارد و مورد انتظار است، جهت استفاده اقتصادی از سرمایه‌گذاری در بخش تولید، پشت سر بگذاریم.

محسنی در پاسخ به چگونگی ساخت نیروگاه در منطقه رفسنجان گفت: نیروگاه‌های مقیاس کوچک و دیزلی از طریق بخش خصوصی اقدام شده و در صورت وجود سرمایه‌گذار دولت حمایت می‌کند، اما ساخت نیروگاه مقیاس بزرگ و حرارتی به‌دلیل کم‌آبی منطقه رفسنجان مناسب نیست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول