اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هدیه‌هایی از جنس آزادی برای مادران زندانی در کرمان

همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از مسؤولان قضایی رسیدگی ویژه به پرونده جمعی از زنان زندانی را در دستور کار خود قرار دادند.

هدیه‌هایی از جنس آزادی برای مادران زندانی در کرمان

خبرگزاری فارس – کرمان، مهسا حقانیت: مددجویان زن در زندان مرکزی کرمان همزمان با روز مادر یکی از بهترین هدیه‌های زندگی‌شان را گرفتند، زیرا یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسؤولان قضایی رسیدگی ویژه به پرونده آنها را در دستور کار قرار دادند تا آنها هدیه‌هایی از جنس آزادی و تخفیف را به حُرمت حضرت زهرا (س) دریافت کنند.
 


وارد زندان مرکزی کرمان که می‌شوم، صدای اذان مغرب به گوشم می‌رسد، وارد سالنی می‌شویم که تعدادی از مددجویان زن با چادرهای رنگ‌و‌وارنگ آنجا نشسته‌اند و منتظر هستند تا رئیس کل دادگستری استان کرمان و همراهانش از راه برسند و امید دوباره‌ای را در دل‌شان زنده کنند.

زنان زندانی در زندان کرمان هم مانند دیگر زندانیان در سراسر کشور به دلیل ارتکاب جرایم مختلفی مانند مسائل مالی، موادمخدر و قتل سر از زندان درآورده‌اند، خواسته یا ناخواسته، از روی حرص و طمع و یا از سر فقر و نداری و این چیزی نیست که بتوانم درباره آن به‌راحتی قضاوت کنم.
 


همین اول، حرف آخر را بزنم که همه این زنان نادم و پشیمان هستند و این پشیمانی را بغض گلوی‌شان، اشک چشم‌شان، لرزش دست و تن‌شان تایید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان وارد سالن که می‌شود، مددجویان با صلوات از او استقبال می‌کنند، آقای موحد با آرامش همیشگی‌اش پای درددل زنان زندانی می‌نشیند، با حوصله به حرف‌های‌شان گوش می‌دهد و آنجا که می‌تواند برای رفع مشکل‌شان دستوراتی را صادر می‌کند.
 


دستور پدرانه برای مادران زندانی 

یک زن جوان که از لهجه‌اش متوجه می‌شوم، کرمانی نیست، به‌علت درگیری‌های مالی با همسر سابقش شش ماه را در زندان کرمان گذرانده است، نخستین فردی‌ست که رئیس کل دادگستری به پرونده‌اش رسیدگی می‌کند، قرار بر این می‌شود تا مداخله برای رفع مشکل او با دستور رئیس کل دادگستری انجام گیرد.

 یک زن جوان که نوزاد چند ماهه‌ای را در آغوش دارد نیز برای آزادی یا تخفیف در مجازاتش با رئیس کل دادگستری کرمان صحبت می‌کند، آقای موحد با لحنی پدرانه درباره فرزندانش می‌پرسد و زمانی متوجه می‌شود این زن یک دختربچه سه ساله هم دارد که با دوست این زن زندگی می‌کند، بلافاصله دستور پیگیری وضعیت این دختربچه را می‌دهد.

یک مادر میانسال که بازنشسته است و به‌علت بدهی مالی این روزهایش را در زندان کرمان به شب می‌رساند هم با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ان‌شاءالله به‌زودی به خانه برمی‌گردد.

تاثیر مثبت زندان بر مددجویان 

«پشیمانم، خیلی پشیمانم، به خدا توبه کرده‌ام، هر تعهدی بخواهید می‌دهم که دیگر اشتباهم را تکرار نکنم» این‌ها صحبت‌های زنی‌ است که آن‌طور خودش می‌گوید برای نخستین بار است پایش به زندان باز شده است و حالا طلب عفو و بخشش از خدا و دستگاه قضایی دارد.

آن‌طور که مددجویان زندان مرکزی کرمان برای رئیس کل دادگستری استان کرمان توضیح می‌دهند، بسیاری از مددجویان زن در محیط زندان به خود آمده‌اند، آیات کلام‌الله مجید را حفظ می‌کنند، هنرهایی را یاد گرفته‌اند و حتی با فروش محصولات خود خرج بچه‌های‌شان را از داخل زندان می‌دهند.

خیران به کمک زنان زندانی بیایند 

در همین حال رئیس کل دادگستری استان کرمان با تبریک میلاد با سعادت ام ابیها حضرت زهرا (س) اظهار داشت: با جمعی از همکاران قضایی به زندان مرکزی کرمان آمدیم تا ملاقات چهره‌به‌چهره با مددجویان زن داشته باشیم و به میمنت این روز عزیز زمینه آزادی بعضی از آنها فراهم شود و تعدادی دیگر هم مجازات‌های‌شان تخفیف یابد.

یدالله موحد ابراز کرد: بعضی از زنان زندانی به‌علت بدهی مالی در زندان هستند و این در حالی‌ است که بچه دارند و حتی مواردی داریم که سرپرست خانواده هم هستند و اگر خیران بتوانند زمینه آزادی آنها را فراهم کنند از آسیب‌های مختلفی جلوگیری می‌شود.

چهره زنی که سرتاپایش می‌لرزید را به‌خاطر می‌آورم، یک اتفاق ساده این زن و این مادر را راهی زندان کرده است، شاید اگر آن لحظه که با همسرش درگیر شد، از اتاق بیرون رفته بود، شاید اگر دعوا را کِش نداده بودند و ده‌ها شاید دیگر، بی‌شک حالا این چنین نمی‌لرزید، بچه‌هایش برایش هدیه روز مادر می‌آورند، صورت‌شان را می‌بوسید و قربان صدقه هم می‌رفتند، اما حالا باید منتظر هدیه‌ای باشد که ان‌شاء‌الله به حرمت میلاددختر پیامبر اعظم (ص) نصیبش می‌شود.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول