اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشکیل صندوق‌های توسعه دو هزار میلیاردی در استان‌ها

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 1401 قرار است صندوق توسعه پیشرفت و عدالت در هر استان با بودجه‌ای نزدیک به دو هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شود و اختیار آن نیز با استانداران است.

تشکیل صندوق‌های توسعه دو هزار میلیاردی در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح 22 پروژه و کلنگ‌زنی 12 پروژه عمرانی در حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش آیت‌الله شرعی( ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: ما در حوزه زنان دچار کم کاری تاریخی هستیم و نتوانستیم زن مسلمان ایرانی را که دارای هویت افتخار آفرین است به دنیا معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری الگوی سوم زن را معرفی کردند که زن نه شرقی و نه غربی است زیرا که زن در جامعه شرق نقشی در تاریخ سازی ندارد و در حاشیه است و در فرهنگ غرب ابزاری بیش نیست چراکه جنسیت زن در غرب بر انسانیت او غلبه دارد. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که در نگاه انقلاب اسلامی و مورد نظر رهبری است؛ الگوی سوم زن است. زنان ما در انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که زن مسلمان ایرانی تاریخ ساز است و الگوی جدیدی از زن را به جهان نشان دادند.

وی تصریح کرد: زن به عنوان موثرترین عنصر در مقدس ترین نهاد اجتماعی که خانواده است می تواند پررنگ ترین نقش را در جامعه ایفا کند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ما نیازمند این هستیم که شبکه‌ای منسجم از مبلغان و مروجان در سطح جامعه ایجاد کنیم، اظهار کرد: این موضوع نقش ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه ما را هم پر رنگ و تبدیل به یک نیاز حیاتی در جامعه می‌کند.

وی گفت: من وقتی پروژه‌های حوزه علمیه خواهران را می‌بینم احساس خوشحالی می‌کنم که معماری ایرانی اسلامی فراموش نشده است درحالی که متاسفانه در بسیاری از اماکن شاهد فراموشی این موضوع هستیم و طرح ها به سمت طرح‌های غربی می‌رود.

نیکزاد عنوان کرد: اکنون که حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور  22 پروژه را افتتاح و 12 پروژه دیگر را کلنگ زنی می‌کند جا دارد که از حرکت‌های عمرانی انجام شده تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: ما در مجلس تلاش می‌کنیم که در سال جاری در بحث عمرانی کمک کنیم و بنده هم آویزه گوش خود کرده‌ام که حضرت آقا فرمودند حوزه‌های علمیه دولتی نشوند اما اعتقاد داریم که دولت برای اسلامی شدن و حرکت به سمت تمدن اسلامی نیازمند کمک است.

نیکزاد مطرح کرد: مجموعه‌هایی که با محوریت خواهران فعالیت می‌کنند باید از سوی دولت حمایت شوند البته استانداران هم می‌تواند کمک شایانی در این راستا داشته باشند.

نائب رئیس قوه مقننه با بیان اینکه تاریخ ثابت کرده که حوزه‌ها و دین همیشه باقی خواهند ماند و هر که به حوزه و دین کمک کند به خود کمک کرده است، گفت: در بودجه 1401 قرار است صندوق توسعه پیشرفت و عدالت در هر استان با بودجه‌ای نزدیک به دو هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شود و اختیار آن نیز با استانداران است.

وی افزود: در شرایط آموزشی کشور اکنون ما 12 سال فرزندان خود را به نظام آموزشی می‌سپاریم درحالی‌که تمام محتواهای این دوره برای آن‌ها ضروری نیست و بعد هم آن‌ها را پشت کنکور در وضعیت خاصی قرار می‌دهیم و می‌گوییم که فرزندان برای ما افتخار آفرین هستند و با توجه به اینکه 60 درصد فارغ التحصیلان ما زنان هستند و در بسیاری موارد فقط بخاطر داشتن مدرک تحصیل می‌کنند، شاهد هستیم که حدود 70 درصد بیکاران از بانوان هستند.

نیکزاد تاکید کرد: ما باید حوزه علمیه خواهران را گسترش دهیم و دختران‌مان را در رشته‌ایی که متناسب با نیاز بانوان مانند رشته‌های مشاوره، نویسندگی، رسانه، تدریس کنندگان قرآن کریم و غیره است پرورش دهیم و در حوزه‌های علمیه باید به دخترانمان نقش مادری، همسری و دختری را یاد دهیم تا از این علمی که می‌آموزند به عنوان علم سودمند استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حوزه زنان در رشته‌های مشاوره، نویسندگی، رسانه، معلمان قرآن کریم و... خلاهایی داریم که باید جبران کنیم.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول