اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از 6 طرح گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: 6 گلخانه‌ در سطح 2/8 هکتار با اعتبار 233 میلیارد و 380 میلیون ریال در هفشجان، کاکلک، دستگرد امامزاده، وانان و فرخشهر به چرخه تولید وارد می‌شوند.

بهره‌برداری از 6 طرح گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرهاد رفیعی ظهر امروز در جلسه هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی با اشاره به افتتاح ۶ گلخانه در دهه فجر گفت: این گلخانه‌ها در سطح ۲/۸ هکتار با اعتبار ۲۳۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در هفشجان، کاکلک، دستگردامامزاده، وانان و فرخشهر به چرخه تولید وارد می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی تأمین گردیده و مابقی آورده شخصی بوده است.

وی تقاضا برای احداث و توسعه گلخانه‌ها را در شهرستان شهرکرد طی چند سال اخیر چشمگیر دانسته و ادامه داد: گلخانه‌ها نقش مؤثری در رونق کشاورزی داشته که احداث و توسعه آن‌ها مستلزم حمایت‌های مختلف به ویژه حمایت‌های مالی و سرمایه‌گذاری است.

رفیعی خاطرنشان کرد: بحران آب و کاهش منابع آبی، چالش بزرگی محسوب می‌شود و لازم است برای افزایش بهره‌وری در مصرف آب، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به عنوان جایگزین کشت‌های سنتی راهکاری برای برون‌رفت از این چالش جدی، در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان علاوه بر مصرف بهینه آب، اشتغال‌زایی و ارزآوری را نیز از مزایای دیگر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برشمرد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول