اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

امضای تفاهم نامه بین انجمن فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی

در جلسه تفاهم نامه بین انجمن فیزیوتراپی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی تفاهم نامه به امضای روسای انجمن فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی رسید.

امضای تفاهم نامه بین انجمن فیزیوتراپی  و فدراسیون پزشکی ورزشی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، احمد موذن زاده، رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از تفاهم نامه مشترک بین انجمن فیزیوتراپی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد و گفت : در جلسه تفاهم نامه بین انجمن فیزیوتراپی ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی تفاهم نامه به امضای روسای انجمن فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی رسید.

وی ادامه داد: موضوع این تفاهم نامه در مورد همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین فدراسیون و‌ انجمن است؛ به نحوی که طراحی و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و همچنین دوره‌های مشترک آموزشی جهت آموزش تخصصی به فیزیوتراپیست‌های  تیم‌های ورزشی و سایر کادر ورزشی جزء مفاد این تفاهم نامه است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود:همکاری در زمینه برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی ، سمینارها و کنگره های علمی نیز جزء اهداف این تفاهم نامه همکاری بوده؛ به نحوی که فدراسیون پزشکی ورزشی جزء حامیان سی و دومین کنگره سالیانه انجمن در بهمن ماه سال جاری است.

موذن زاده تصریح کرد: تلاش در جهت ارائه خدمات تخصصی، پزشکی و فیزیوتراپی به ورزش کاران آسیب دیده و حفظ و مرزبندی‌های بین رشته ای در علوم پزشکی و جلوگیری از مداخله گروه‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای در امور  درمانی و فیزیوتراپی نیز در بین تفاهم نامه ذکر شده است.

وی متذکر شد: یکی از اهداف این تفاهم نامه تامین فیزیوتراپیست‌های دوره دیده و متخصص جهت معرفی به تیم های مختلف ورزشی و فدراسیونها است.

علیرضا شهاب، مسئول شاخه ورزشی فیزیوتراپی ایران در این جلسه، گفت :
امیدواریم فیزیوتراپی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه پزشکی ورزشی با عقد تفاهم نامه ای که با ماه‌های گذشته با همکاری شاخه ورزشی و انجمن مرکزی و فدراسیون پزشکی انجام شده بود بتواند جایگاه موثرتری ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه هایی که به لحاظ صنفی در این حوزه وجود دارد همراهی انجمن و شاخه ورزشی و فدراسیون ورزشی با عقد تفاهم نامه صورت می‌گیرد تا خدمات سالم تر در اختیار ورزشکاران قرار گیرد و ورزشکاران ما در نهایت امنیت و‌ بامداخله درست درمانی به عملکرد عالی شان برسند.

وی گفت: امضا این تفاهم نامه نقطه شروعی بود و شاخه ورزشی خودش را مسؤول می داند تا در راستای اجرای بندهای این تفاهم نامه با همراهی فدراسیون پزشکی اقدامات خیلی خوبی را در این حوزه انجام دهد و در سالهای آتی ثمره آن را خواهیم داد.

مسئول شاخه ورزشی فیزیوتراپی ایران ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی که شاخه ورزشی کرده است دوره‌های آموزشی با همکاری فدراسیون برگزاری سمینار فیزیوتراپی ورزشی با همکاری انجمن فیزیوتراپی ایران برگزار می شود.

شهاب یادآور شد: همکاری در زمینه برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی ، سمینارها و کنگره‌های علمی نیز جزء اهداف این تفاهم نامه همکاری بوده به نحوی که فدراسیون پزشکی ورزشی جزء حامیان سی و دومین کنگره سالیانه انجمن در بهمن ماه سال جاری است.

وی بیان داشت: تلاش در جهت ارائه خدمات تخصصی، پزشکی و فیزیوتراپی به ورزش کاران آسیب دیده و حفظ و مرزبندی‌های بین رشته‌ای در علوم پزشکی و جلوگیری از مداخله گروه‌های فاقد صلاحیت حرفه‌ای در امور درمانی و فیزیوتراپی نیز در بین تفاهم نامه ذکر شده است.

شهاب گفت:همچنین یکی از اهداف این تفاهم نامه تامین فیزیوتراپیست‌های دوره دیده و متخصص جهت معرفی به تیم‌های مختلف ورزشی و  فدراسیون‌هاست.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول