اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بیماری گوارشی روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است/ابتلای 18 نفر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه بیماری گوارشی در روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است، گفت: آخرین آمار مبتلایان به بیماری گوارشی در این روستا ۱۸ نفر گزارش شده است

بیماری گوارشی روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل است/ابتلای 18 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  بیماری گوارشی در روستای دهنه شهرستان طارم تحت کنترل قرار گرفته و  آخرین آمار مبتلایان به بیماری گوارشی در این روستا ۱۸ نفر گزارش شده که اغلب آن‌ها به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با بیان اینکه در حال حاضر هم دو نفر در بیمارستان شهدای طارم بستری هستند، گفت: حال عمومی آنها خوب است.

محمدی افزود: اقدامات همزمان و توامان پیشگیرانه بهداشتی، درمانی، مدیریتی و اجرایی برای جلوگیری از گسترش بیماری در حال انجام است.  

وی با تاکید بر اینکه در نمونه‌های آزمایشگاهی اولیه موردی مشاهده نشده است، ادامه داد: اما همچنان بررسی‌های آزمایشگاهی تکمیلی و تخصصی در خصوص عامل ایجاد کننده بیماری تا کنترل کامل و رفع نگرانی شهروندان عزیز با جدیت ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه روز جمعه و بعد از اعلام شیوع نوعی بیماری گوارشی فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و روسای دستگاه‌های اجرایی ذیربط شهرستان طارم در روستای دهنه حضور یافتند، افزود: مسؤولان ضمن بررسی‌های میدانی، تصمیمات لازم برای پیگیری و اجرای اقدامات در راستای کنترل بیماری اتخاذ کردند.

شایان ذکر است، از روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه تا پنجشنبه ۳۰ دی ماه تعداد ۱۳ بیمار با علائم اسهال، استفراغ و درد شکم، از اهالی روستای دهنه شهرستان طارم، که عمدتا زیر ۱۰ سال سن داشته‌اند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده‌اند، که طبق بررسی‌های صورت گرفته، علت احتمالی بیماری، آلوده شدن آب شرب روستا بدلیل بارندگی‌های اخیر بوده است، با اینحال بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های آب و نمونه‌های تهیه‌شده از بیماران برای مشخص کردن عامل ایجاد کننده بیماری در حال انجام است. 

همچنین در این مدت اقدامات لازم برای کنترل بیماری از جمله شست و شو و ضدعفونی منبع آب روستا، کلرزنی و کنترل مستمر میزان کلر باقیمانده آب روستا، تشدید مراقبت‌های بهداشتی از جمله پیگیری‌های خانه به خانه در راستای آموزش مردم، شناسایی، مراقبت و درمان بیماران انجام شده و تا کنترل کامل بیماری اقدامات پیشگیرانه آموزشی، بهداشتی، تشخیصی و درمانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73004/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول