اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

الزام درج قیمت تمام‌شده تولید روی 15 قلم کالای دیگر/ تبانی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخت شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از الزام درج قیمت تمام‌شده تولید روی 15 کالای دیگر خبر داد.

الزام درج قیمت تمام‌شده تولید روی 15 قلم کالای دیگر/ تبانی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخت شد

غلامرضا قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به منظور جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیف‌ها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود، تولیدکنندگان چند کالا را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن بر اساس قیمت مزبور کرده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش نخست از مرحله اول اجرای این طرح، چهار کالا شامل تولیدکنندگان آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه و نوشیدنی‌ها و در بخش دوم تولیدکنندگان پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، غذاساز، نوشیدنی‌ساز، یخچال فریزر، چرخ گوشت، مایکروویو و ماشین لباسشویی، جارو برقی، رب‌گوجه، ماکارونی، لنت ترمز، انواع ترشیجات و شوریجات و روغن موتور ملزم به درج قیمت بر روی کالای خود شدند.

قائدامینی افزود: پس از درج قیمت کارخانه بر روی کالاهای مزبور، توزیع‌کننده ملزم به افزایش سه‌درصد و خرده‌فروش به جز آب معدنی که مشمول  ۲۰درصد در سطح خرده‌فروشی می‌باشد ملزم به افزایش تنها ۱۰ درصد به قیمت این کالاها است تا سود قانونی خود را از فروش این کالا داشته باشند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر قادر به انعقاد قراردادهای اجباری با تولیدکنندگان یا بعضا تبانی برای درج قیمت دلخواه بر روی کالاها نخواهند بود و فقط سود قانونی خود را از محل فروش کالاها خواهند داشت.

معاون بازرسی سازمان صمت استان اظهار داشت: نظارت بر درج قیمت کارخانه‌ای روی کالا از بخش تولید در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و کالاهایی همچون آب معدنی, نوشابه, آبمیوه, دستمال کاغذی و پوشک به بازار مصرف رسیده است  اما به دلیل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثیرات این نظارت در بازار استان مشهود نیست و بزودی اثرات آن بعد از اتمام موجودی انبارها و تولید کالاهای جدید ملموس خواهد بود.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول