اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بازار کنکور پابرجاست/ بازار تأثیر معدل هم ایجاد می شود

مشاور تحصیلی گفت: بازاری کنار مدارس با عنوان بازار کنکور باز شد و حالا برای تأثیر 60 درصدی معدل داریم این بازار را به دو بازار تغییر می‌دهیم.

بازار کنکور پابرجاست/ بازار تأثیر معدل هم ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، عباس نادری مشاور تحصیلی در برنامه غیرمحرمانه شبکه دو با موضوع بررسی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: بحث آموزش آنلاین را باید به شرایط کنکور اضافه کنیم. آموزش آنلاین که این دو، سه ساله، جامعه دانش‌آموزی را درگیر خودش کرد، خود به خود از کیفیت آموزش کم کرد.

وی ادامه داد: شاید بتوانیم نمرات را از لحاظ عدد و رقم همطراز کنیم اما از لحاظ آموزشی هرگز همطراز نمی‌شود.

*در موضوع نمره‌سازی با مشکل مواجهیم

نادری با اشاره به تأثیر قطعی معدل در کنکور، گفت: آموزش و پرورش و سازمان سنجش، در سال 93، 94، در کنکور این مصوبه را اجرا کرد و بعد دوباره تغییر داد و به حالت تأثیر مثبت کرد؛ ایراداتی که آن زمان درباره آن مصوبه مطرح بود، کماکان بر جای خود باقیست پس چرا این مصوبه قرار است اجرا شود.

وی با بیان اینکه در موضوع نمره‌سازی با مشکل مواجهیم، افزود: با توجه داشته باشیم شرایط مدارس و آموزشی که در مدارس اتفاق می‌افتد، شاید آنطور که باید کیفی نبوده که دانش‌آموز اغنا شود پس به خارج از مدرسه رفته است و در نتیجه بازاری کنار مدارس با عنوان بازار کنکور باز شد و حالا برای تأثیر 60 درصد داریم این بازار را به دو بازار تغییر می‌دهیم.

* نمرات زیر 19 بدون ترمیم نمره شانسی برای کنکور 40 درصدی ندارند

این مشاور تحصیلی اظهار کرد: فاصله بین نمره 19.75 تا نمره 20، یک فاصله 25 صدم است که این فاصله در جمعیت 8 هزار نفر، قابلیت دارد که دانش‌آموز را با درصدهای یکسان، چند شهرستان جابجا کند. اکنون 10 هزار نفر را در کنکور 1400 در نظر بگیرید که نمراتشان حدفاصل بین 19 تا 20 هستند.

وی افزود: سؤالم این است آن کسانی که دارای نمره زیر 19 هستند، آیا نباید به  فکر جبران بیفتند؟ چون بدون ترمیم نمره شانسی برای کنکور 40 درصدی ندارند. پس باید ترمیم نمره کنند و برای کنکور هم تلاش کنند تا در یکی از رشته‌های پرمتقاضی موفق شوند.

نادری تصریح کرد: مخالف تأثیر قطعی نیستم اما می‌گوییم اگر قرار است در 1402 اجرا شود باید اشکالات رفع شود ولی هنوز آیین‌نامه اجرایی اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول