اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توضیحات مدیریت بحران استانداری کردستان درباره یک ویدیو/ فعالیت ترانزیتی مرز باشماق از سر گرفته شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: به دلیل بارش حدود 130 سانتیمتر برف در هفته جاری در مریوان، مسیرهای مریوان و نیز طرف عراقی بسته شد و خودروهای ترانزیتی در پارکینگ‌های مرز باشماق متوقف شدند.

توضیحات مدیریت بحران استانداری کردستان درباره یک ویدیو/ فعالیت ترانزیتی مرز باشماق از سر گرفته شد

محمد فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از روز یکشنبه هفته جاری بارش برف در کردستان شروع شد و طی ۴۸ ساعت فعالیت سامانه بارشی، میزان برف در مریوان به بیش از ۸۰ سانتیمتر رسید و موجب بسته‌شدن راه‌های مواصلاتی طرف ایران و نیز اقلیم کردستان عراق شد.

وی یادآور شد: به دنبال بازگشایی راه‌های ارتباطی، بارش مجدد برف در روز پنجشنبه نیز به این حجم اضافه شد و دوباره مسیرهای داخلی کشور و نیز طرف عراق بسته شد.

فلاحی تصریح کرد: پس از چند روز مسدودشدن جاده‌ها، امروز مسیرها در هر دو طرف داخلی خودمان و اقلیم کردستان عراق بازگشایی شد و فعالیت‌های ترانزیتی از سر گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی در طول دو سامانه بارشی در مریوان و اقلیم کردستان عراق بود که موجب بسته‌شدن راه‌ها و توقف تردد خودروها از مرز باشماق شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرز باشماق مریوان هیچ مشکلی به لحاظ امکانات رفاهی و یا سوخت مورد نیاز خودروها وجود نداشت بلکه تنها بسته‌شدن مسیرها موجب توقف چند روزه کامیون‌ها و ماشین‌های ترانزیتی شد.

به گفته فلاحی، در طول چند روز گذشته بیش از ۷۰ هزار کیلومتر برفروبی در استان انجام شده است.

وی همچنین در خصوص ویدیویی از یک راننده در پارکینگ مرز باشماق در فضای مجازی منتشر شد و اعلام کرده بود، مدت ۱۰ روز در برف گرفتار شده‌اند و کسی به داد آنها نمی‌رسد، گفت: این راننده در پارکینگ نزدیک مرز باشماق است که همه امکانات رفاهی در آن وجود دارد و خودم با آن صحبت کردم.

انتهای پیام/2330/70 / ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول