اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تأمین آب جنوب فارس از سد سلمان مصوب شد/ دستگاه های اجرایی برای شتاب‌دهی به اجرای پروژه بکوشند

نماینده مردم لارستان،خنج ،گراش و اوز در مجلس گفت: انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس با اعتبار بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان پس از پیگیری‌های چندجانبه در دستور کار قرار گرفت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

تأمین آب جنوب فارس از سد سلمان مصوب شد/ دستگاه های اجرایی برای شتاب‌دهی به اجرای پروژه بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، بحران کم آبی و خشکسالی چندسال اخیر تقریبا گریبان گیر بسیاری از مناطق کشور شده است اما همین موضوع در برخی نقاط مانند جنوب استان فارس تشدید بیشتری را در پی داشته است.

در طول یک دهه اخیر مسئله کمبود آب و آب شرب ناسالم در برخی نقاط جنوب فارس بسیار مطرح شده است تا جایی که بیرم در لارستان را به دلیل کمبود آب و آب شرب ناسالم به «غیزانیه فارس» معروف کرد و از آن پس زمزمه انتقال خط آب از سد سلمان فارسی به پنج بخش جنوبی فارس یعنی بیرم و صحرای باغ در لارستان، علامرودشت،خیرگو و چاهورز در لامرد مطرح شد.

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به صادر شدن دستور اجرای انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس گفت: در جلسه ای که دو هفته پیش همراه با استاندار فارس و نماینده شهرستان های لامرد_مهر در مجلس با وزیر نیرو داشتیم، وزیر نیرو دستور اجرای این عملیات را صادر کرد و به زودی عملیات اجرایی انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس اجرا خواهد شد.

حسین حسین زاده در خصوص منابع تأمین اعتبار طرح آبرسانی از سد سلمان به جنوب فارس اظهار داشت:  این پروژه با اعتبار بیش از ۳۸۰ میلیارد تومانی رقم خواهد خورد، بخشی از این اعتبار از طریق مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس تأمین خواهد شد و وزارت نفت در راستای مسؤولیت اجتماعی خویش و نیر بنیاد مستضعفان هم در این زمینه کمک هایی را خواهند داشت.

بهره مندی مردم از آب شرب دغدغه ای اساسی/تأمین آب با دو راهکار موقت و دائم

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس در خصوص جزئیات این پروژه زمان اجرا و پایان عنوان داشت: مسئله تأمین آب آشامیدنی مردم همواره یکی از دغدغه های اساسی بود که پیگیر آن بودیم وقتی در جمع مردم حضور پیدا می کردیم و از کیفیت آب ناسالم آگاه می شدیم یا گزارش هایی از بیماری مردم بر اثر مصرف آب ناسالم به دست ما می رسید بسیار شرمنده مردم می شدم و با تمام تلاش در سطح ملی و استانی پیگیر تأمین آب شرب مردم شدم.

حسین زاده افزود: در جلسه ای که اخیرأ با معاونین وزرا از جمله وزیر نیرو در بیرم برقرار شد درخصوص تأمین آب شرب مردم جنوب فارس تبادل نظر صورت گرفت و دو اولویت برای تأمین آب جنوب فارس مشخص شد که یکی تأنین موقت آب و دیگری سامان دهی انتقال آب از سد سلمان بود.

نماینده مردم لارستان خنج گراش و اوز بیان داشت: در چند روز گذشته به اتفاق ایمانیه استاندار فارس جلسه ای با وزیر نیرو برقرار شد که مفاد این جلسه اختصاص دستگاه آب شیرین کن برای تأمین موقت آب در بیرم و نهایی شدن انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس بود.

حسین زاده در خصوص این پروژه افزود: انتقال آب از سد سلمان به جنوب فارس با یک خط لوله به طول ۹۲ کیلومتر با دو ایستگاه پمپاژ آب در دستور کار قرار گرفته که لازم است دستگاه های اجرایی با تمام تلاش پیگیر انجام این موضوع، مناقصه تعیین پیمانکار و انعقاد قرارداد در سریع ترین زمان ممکن باشند تا مردم از نعمت آب شرب سالم برخوردار گردند.

اننتهای پیام/ف/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول