اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مکتب شهید سلیمانی در امتداد نهضت عاشورا است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مکتب شهید سلیمانی در امتداد نهضت عاشورا است که مهم‌ترین مولفه این مکتب ارزشمند معنویت، ولایت و اخلاص است که حاج قاسم آنها را عملیاتی کرد.

مکتب شهید سلیمانی در امتداد نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی صبح امروز در آیین افتتاحیه جام پرچم در سالن شهید ثامنی اراک اظهار کرد: پیرو ولایت بودن هدایت، کرامت معنوی و شفاعت را به ارمغان می‌آورد و رمز پیروزی حاج قاسم سلیمانی ولایت‌پذیری بود که او را همواره در صحنه‌های مختلف پیروز کرد و اگر امروز به دنبال سعادت هستیم باید مسیر شهدا که همان مسیر ولایت و معنویت است را با جدیت ادامه دهیم.

وی افزود: شهید سلیمانی با پیروی از آیات قرآن و تبعیت محض از ولایت‌فقیه به یک مکتب ارزشمند تبدیل شد و مکتب شهید سلیمانی در امتداد نهضت عاشورا است که مهم‌ترین مؤلفه این مکتب ارزشمند معنویت، ولایت و اخلاص است که حاج قاسم آنها را عملیاتی کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: شهید سلیمانی زندگی را عاقلانه شروع، عارفانه ادامه و عاشقانه تمام کرد و حاج قاسم با اخلاص، توکل بر خدا، توسل به اهل بیت(ع) و خصوصاً حضرت زهرا(س) به این سطح از اقتدار رسید.

کریمی اضافه کرد: معرفت، اخلاص، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت در کنار اطاعت محض از ولایت‌فقیه از مؤلفه‌های مهم موفقیت حاج قاسم سلیمانی است و مهم‌ترین دستاورد مجاهدت‌های شهید سلیمانی امت سازی برای جهان اسلام است و موفقیت‌های حاج قاسم در صحنه‌های مختلف موجب خلق دستاوردهای عظیم برای امت اسلام شد و امروز مکتب شهید سلیمانی مکتبی انسان‌ساز در تراز اسلام است.

وی بیان کرد: معرفت پیدا کردن، هجرت کردن از تمام دل‌بستگی‌ها، داشتن همت بلند و به‌کارگیری اراده‌های قوی، استقامت بر روی ارزش‌ها، معرفت پیدا کردن، سرعت و سبقت برای کسب خوبی‌ها از لازمه‌های ادامه مسیر شهدا است که باید مورد توجه ما باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: شهدا رضایت الهی و ارزش‌های اسلامی را انتخاب کردند و عزت و سربلندی ملت ایران و امت اسلامی را رقم زدند و با خواندن دو رکعت نماز عشق به معبود خود رسیدند و امروز هم ما با تأسی از آنها باید در مسیر آنها باشیم.

کریمی با بیان اینکه شور و نشاط لازمه پیشرفت جامعه است ولی آن چیزی که مهم است شور و نشاط باید همراه با معنویت باشد، گفت: امروز ما باارزش‌های الهی می‌توانیم به کمال و سعادت برسیم و لذا در گام دوم انقلاب باید ارزش‌های اسلامی در همه بخش‌های کشور طنین‌انداز شود.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ارزش‌های اسلامی باید مورد توجه باشد چراکه حاکم شدن ارزش‌های اسلامی در برنامه‌ها موجب رشد و حرکت شتابنده جامعه به سمت پیشرفت خواهد شد و جوانان باید در این مسیر پیشگام باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه غیرت دینی عامل نجات کشور در بحران‌ها و کسب توفیقات بزرگ بوده، گفت: ملت ایران با غیرت دینی در طول انقلاب اسلامی به بزرگترین پیشرفت‌ها دست پیدا کرده و بزرگ‌ترین صحنه عملیاتی شدن غیرت دینی ملت، دفاع مقدس بود و امروز غیرت دینی باید در همه امورات و برنامه‌های ما نمود داشته باشد و این مسئله مطالبه مهم مقام معظم رهبری است.

کریمی افزود: مهم‌ترین مؤلفه وصیت‌نامه شهدا توجه به ارزش‌های الهی و عمل به رهنمودهای ولایت است و این رمز موفقیت ملت ایران در همه صحنه‌های مختلف است و آن چیزی که توانسته ملت ایران را در برابر زورگویی‌های جبهه استکبار و حامیان آنها پیروز کند ارزش‌های الهی و عمل به رهنمودهای ولایت است که باید مورد توجه ما باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در اوج اقتدار و سربلندی است، گفت: آن چیزی که حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی را در همه صحنه‌ها پیروز کرده معنویت مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی است و لذا معنویت باید در تمام بخش‌های کشور حاکم باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: پرچم جمهوری اسلامی نماد ارزش‌های اسلامی است و هزاران شهید عزیز خون پاک خود را برای برافراشته نگه‌داشتن پرچم ایران اسلامی دادند و لذا امروز همه باید از این نماد به خوبی پاسداری کنیم.

شهردار اراک نیز گفت: ماه بهمن، ماهی است که اتفاقات عظیم و بزرگ در کشور در رأس آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در مقابل نظام شاهنشاهی رقم خورده است.

علیرضا کریمی افزود: اولین دوره المپیاد ورزشی جام پرچم با هدف شناساندن معنی، مفهوم و ارزش پرچم جمهوری اسلامی ایران برای نونهالان برگزار می‌شود.

به گفته وی رقابت‌های جام پرچم با حضور و شرکت ۲ هزار ورزشکار کودک و نوجوان رده سنی زیر ۱۶ سال اولین گام بزرگ شهرداری و شورای اسلامی ششم شهر اراک، در توسعه ورزش شهر است.

شهردار اراک با بیان اینکه جام پرچم که برای اولین بار و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاری ۱۸ هیأت ورزشی، در شهر اراک برگزار می‌شود؛ گفت: وظیفه‌ شهرداری ایجاد زمینه ورزش و فعالیت‌های ورزشی در کنار دیگر مأموریت‌های این نهاد شهری همچون احداث پروژه‌های عمرانی، ترافیک و حمل و نقل و تنظیف و فضای سبز است، ما تلاش می‌کنیم که زمینه ورزش عمومی و همگانی را برای مردم فراهم کنیم.

به گزارش فارس  مراسم افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی جام پرچم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در ۱۱ رشته ورزشی ویژه پسران و ۷ رشته ورزشی ویژه دختران در رده سنی زیر ۱۶ سال در محل سالن ورزشی شهیدان ثامنی اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول