اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش قزاقستان به قطعنامه پارلمان اروپا: مغرضانه بیانیه دادید

وزارت امور خارجه قزاقستان، قطعنامه پارلمان اروپا در مورد ناآرامی‌های اخیر این کشور را مغرضانه و مبتنی بر داده‌های غیر واقعی عنوان کرد.

واکنش قزاقستان به قطعنامه پارلمان اروپا: مغرضانه بیانیه دادید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه قزاقستان ضمن واکنش نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا در مورد ناآرامی‌های اخیر این کشور، آن را مغرضانه و مبتنی بر داده‌های غیر واقعی عنوان کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان با اشاره به اینکه اعضای پارلمان اروپا از مقامات این کشور  هیچ گونه توضیحی در رابطه به ناآرامی‌های اخیر نخواسته‌اند، آمده است: قطعنامه پارلمان اروپا در مورد وضعیت کشور ما مغرضانه و مبتنی بر نتایج و داده‌های غیر واقعی است. عدم ارزیابی عینی وقایع فاجعه بار ماه ژانویه در قزاقستان مایه نگرانی است. ما تصویب چنین اسنادی را قبل از اعلام نتایج تحقیقات رسمی که به دستور رهبری قزاقستان آغاز شده است، غیر قابل قبول می‌دانیم. ما مجدداً تأیید می‌کنیم که نتایج تحقیقات در اختیار جامعه بین المللی قرار داده خواهد شد.

در ادامه آمده است: اعضای پارلمان اروپا موقعی که این قطعنامه تنظیم می‌کردند، از مقامات قزاقستان هیچ گونه جزئیات و توضیحاتی نخواستند. کمیساریای حقوق بشر و نهادهای جامعه مدنی (قزاقستان) نیز در این زمینه هیچ درخواستی دریافت نکردند.

وزارت امور خارجه قزاقستان همچنین تاکید کرده است که موقع آماده سازی این قطعنامه، تناقضات و تفاوت دیدگاه‌های موجود در مطالب رسانه‌های خارجی در مورد اقدامات نهادهای انتظامی علیه گروه‌های تروریستی، افراطی و جنایی نادیده گرفته شده است.

در بخش دیگر بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان تبیین شده است: قزاقستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سازمان‌های معتبر بین المللی، موافقت نامه‌های چند جانبه در زمینه حقوق بشردوستانه، به صورت کاملا متعهد به حاکمیت قانون و رعایت تعهدات در زمینه حمایت از حقوق و آزادی‌ها است. کشور ما همچنین سهم قابل توجهی در روند تضمین امنیت جهانی و منطقه‌ای، از جمله مبارزه با تروریسم بین المللی ایفا می‌کند.

وزارت امور خارجه قزاقستان تاکید کرده است که هدف این کشور تعامل سازنده با همه نهادهای اتحادیه اروپا بر مبنای اصل حسن تفاهم و احترام متقابل است. بنابراین تصویب عجولانه این قطعنامه به روند تدوین و اجرای اصلاحات سیاسی رئیس جمهور قزاقستان با هدف تقویت نهادهای دموکراتیک و توسعه جامعه مدنی آسیب خواهد زد.

قابل ذکر است که روز گذشته پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد ناآرامی‌های اخیر قزاقستان و به خصوص شهر «آلماتی» صادر کرد. در آن گفته شده است، مقامات محلی مرتکب چندین تخلف جدی شدند که منجر به ورود نیروهای نظامی روسیه به این کشور شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول