اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت تونل «چری» به کجا رسید؟/ حذف 100 پیچ خطرناک با ورود قرارگاه خاتم

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ساخت تونل چری از سال 94، گفت: با رایزنی‌های انجام شده در صورت امکان و موافقت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا جهت اجرا و سرمایه‌گذاری وارد پروژه خواهد شد.

ساخت تونل «چری» به کجا رسید؟/ حذف 100 پیچ خطرناک با ورود قرارگاه خاتم

حمید ربیعی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه پروژه ساخت تونل سه هزار و ۵۰۰ متری چری از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: تاکنون یک هزار متر از ورودی تونل حفاری شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث مسیر جایگزین گردنه چری در قالب طرح ملی شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان به طول ۱۲ کیلومتر مشخص شده است که علاوه بر اینکه ۱۰ کیلومتر مسیر فعلی شهرکرد به بازفت را کوتاه می‌کند، ۱۰۰ پیچ خطرناک حذف و حدود ۴۰۰ متر طول مسیر مربوط به بالا رفتن و برگشت از کوه حذف می‌شود.

وی افزود: در این مسیر یک تونل سه هزار و ۵۰۰ متری و ۶ تونل کوچک‌تر جمعاً به طول یک هزار و ۸۰۰ متر طراحی شده است.

ربیعی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل کل مسیر جایگزین گردنه چری، حدود یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با رایزنی‌های انجام شده از سوی استاندار در صورت امکان و موافقت، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا جهت اجرا و سرمایه‌گذاری وارد پروژه خواهد شد.

با تخصیص فعلی اعتبار، افق روشنی برای بهره‌برداری نداریم

وی گفت: با وضعیت فعلی تخصیص اعتبار به طرح شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان و با توجه به تعدد پروژه در این طرح که از مهمترین و با اولویت‌ترین پروژه‌های در دست احداث استان است، افق روشنی برای بهره‌برداری از این مسیر پیش‌رویمان نیست و پیش‌بینی اتمام آن در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر نیست.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، حذف گردنه صعب‌العبور و برف‌گیر چری که در فصول زمستان عملیات راهداری آن بسیار مشکل و هزینه‌بر است، تسهیل عبور و مرور از شهرکرد به بازفت،کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، سفر ایمن و افزایش ظرفیت و زیرساخت‌های گردشگری بازفت را از دیگر اهداف اجرای این پروژه دانست.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای این پروژه، در قالب همین طرح شهرکرد – بازفت – مسجد سلیمان، حذف گردنه صعب‌العبور و برفگیر تاراز هم با احداث مسیر جایگزینی به طول ۱۱ کیلومتر با حفاری تونل‌های هونی آغاز شده که با احداث این ۲ مسیر جدید حدود ۵۰ کیلومتر مسیر شهرکرد به مسجد سلیمان کوتاه‌تر می‌شود.

ربیعی افزود: این اقدامات سبب می‌شود این مناطق استان از بن‌بست خارج شود و علاوه بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری منطقه زیبای بازفت ارتقا پیدا کند، باعث رونق آن نیز می‌گردد و یک مسیر مناسب جهت تردد از استان‌های مرکزی به شمال خوزستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تونل اول به طول یک هزار و ۱۰۰ متر در استان ما قرار دارد، گفت: تونل دوم و سوم هر کدام به طول یک هزار و ۶۰۰ و ۹۰۰ متر در خوزستان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای ساخت تونل اول و سوم به طور جداگانه پیمانکار انتخاب شده است و در مرحله تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی هستند.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول