اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء و الحدیده

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی بامداد پنجشنبه چند بار به مناطقی در پایتخت یمن و بندر الحدیده حمله کردند.

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء و الحدیده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی بامداد پنجشنبه از حملات هوایی متجاوزان ائتلاف سعودی به «صنعاء» پایتخت یمن و همچنین بندر مهم «الحدیده» خبر دادند.

وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله از منطقه گزارش داد: «جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-اماراتی با دو حمله نزدیک فرودگاه بین‌المللی صنعا را هدف قرار دادند».

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «حملات آمریکایی-اماراتی همچنین منطقه‌ای راهبردی در بخش التحریر واقع در پایتخت یمن را هدف گرفت».

این رسانه یمنی از الحدیده نیز خبر داد که جنگنده‌های ائتلاف جنایتکار سعودی-اماراتی تاکنون چهار بار به بندر الحدیده حمله کرده‌اند.

وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله دقایقی بعد نوشت که فروشگاه‌های مواد غذایی در منطقه «الثوره» واقع در صنعاء نیز هدف حملات ددمنشانه سعودی‌ها و اماراتی‌ها قرار گرفته است.

سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «تلاش‌های خصمانه برای هدف قراردادن ما مستلزم یک فرآیند مداوم برای خنثی کردن تهدید است. این عملیات با قوانین انسانی بین‌المللی و قوانین عرفی آن مطابقت دارد».

به نوشته وبگاه «العربیه» در بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی ادعا شده است: «ما انبار سلاح در اردوگاه نیروی دریایی [یمن] در الحدیده را هدف قرار دادیم.   این سلاح‌ها تحت پوشش تجاری به بندر الحدیده منتقل شده است. بندر الحدیده یک پادگان نظامی است که امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند».

هنوز از میزان تلفات احتمالی این بمباران‌ها گزارشی منتشر نشده است، حملاتی که از شامگاه دوشنبه و پس از حمله پهپادی به ابوظبی به شدت افزایش یافته و تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. از اواخر شب گذشته تا صبح امروز نیز جنگنده‌های اماراتی ۱۵ مرتبه صنعاء و مناطق اطراف آن بمباران کردند. در شامگاه دوشنبه نیز بمباران محله «اللیبیه» در منطقه «المعین» در صنعاء ۱۲ شهید و ۱۱ زخمی به جا گذاشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی روز دوشنبه «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاههای دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده است که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول