اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعهد ساخت 676 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در 1400

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال تعهد ابلاغی ساخت مسکن برای مددجویان این نهاد در استان 676 واحد است، گفت: همزمان با دهه فجر 136 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می‌شود.

تعهد ساخت 676 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در 1400

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه امسال تعهد ابلاغی ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی در چهارمحال و بختیاری ۶۷۶ واحد است، گفت: همزمان با دهه فجر ۱۳۶ واحد مسکونی به مددجویان استان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن به خانواده‌های دارای ۲ معلول شهری ۱۴۰ میلیون تومان به اضافه ۵۰ میلیونی تومان وام چهار درصد به ازای هر معلول، ۸۵ میلیون تومان به خانواد‌ه‌های ۲ معلول روستایی، ۱۵۰ میلیون تومان به ایتام، خانواده‌های تک معلول ۵۰ میلیون تومان و زنان سرپرست خانوار ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال در یک طرح مشترک با قرارگاه خاتم الانبیا ۱۵۵ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن به مددجویان پرداخت شد.

عسگری اضافه کرد: امسال طی تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و وزارتخانه راه و شهرسازی امضاء شده است ساخت ۱۶ هزار مسکن برای مددجویان کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان فاقد مسکن در چهارمحال و بختیاری باید در سامانه  طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، توضیح داد: ۲ هزار و ۷۷۳ واحد مسکن در قالب این طرح در استان ساخته خواهد شد و این ظرفیت علاوه بر مددجویانی است که در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب این طرح تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ارزان قیمت و همچنین تسهیلات بلاعوض به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۵۰ خانواده دارای ۲ معلول در استان فاقد مسکن هستند که این طرح ظرفیت خوبی برای خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی است.

عسگری افزود: هزینه‌های خرید اشتراک آب، برق و گاز برای واحد‌های مسکونی مددجویان بهزیستی رایگان است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته لینکی به منظور بارگذاری کدملی مددجویان بهزیستی در شرکت‌های آب، برق و گاز تعریف شده است که با توجه به آن مشترکین کم‌مصرف هزینه‌ای برای استفاده از این خدمات پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/68024/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول