اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است

دبیر شواری امنیت ارمنستان گفت که پیشنهاد ترکیه برای ساخت گذرگاه زمینی به جمهوری آذربایجان به هیچ وجه برای ایروان قابل پذیرش نیست.

ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید مصطفی خوش چشم: «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در گفت‌و‌گو با رادیوی آزاد اروپا گفت که پیشنهاد ترکیه مبنی بر ساخت یک گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز ایروان است.

او گفت: «برای همه از جمله آذربایجان و هر کشوری که کمترین روابطی با ارمنستان دارد، روشن است که موضوع ایجاد گذرگاه خط قرمز ماست؛ بنابراین تلاش برای سخن گفتن بر اساس منطق و شروط پیشین، روندی است که در مذاکرات به نتایج مطلوبی منجر نمی‌شود.»

آرمن گریگوریان تأکید کرد که در خلال گفت‌و‌گوها با ترکیه، هیچ سخنی در خصوص کریدور زمینی به جمهوری آذربایجان به میان نیامده است.

ترکیه در خلال گفت‌و‌گوهای هفته گذشته با ارمنستان در مسکو، پیشنهاد ساخت گذرگاه زمینی به سمت جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان را داده بود. این گفت‌و‌گوها جمعه هفته گذشته با هدف از سرگیری روابط میان انکارا و ایروان پس از سه دهه سردی روابط میان دو طرف و بحران ایجاد شده در پی جنگ قره‌باغ با میانجیگری روسیه برگزار شد.

پس از این گفت‌و‌گوها، وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که طرفین بر سر ادامه مذاکرات بدون پیش‌شرط و با هدف عادی‌سازی کامل روابط توافق کرده‌اند.

دو کشور در سال ۲۰۰۹ در شهر زوریخ سوئیس تفاهمنامه‌ای در راستای عادی‌سازی روابط امضاء کردند، اما تاکنون پارلمان هیچ کدام از دو کشور آن را به تصویب نرسانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول