اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجازه اخراج هیج کارگری در گیلان داده نمی‌شود

استاندار گیلان حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان دریکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: به کارفرمایان اعلام شده که در صورت تعطیلی و یا اخراج نیرو گزارش را به ما اعلام کنند تا با اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با بانک‌ها تا حد امکان از این کار جلوگیری شود.

اجازه اخراج هیج کارگری در گیلان داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان برگزار شد.

نماینده عالی دولت در این مراسم با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور یکی از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله و دغدغه جوانان در کشور نبود اشتغال در کشور بوده و در همین راستا یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال در کشور به منظور کاهش نرخ بیکاری است.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در گیلان گفت: از اولین روز کاری خود بازدیدهای مستمری را از واحدهای تولیدی در استان داشته و اجازه اخراج یک نیرو در این واحدها را نداده‌ایم.

وی حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان دریکی از اولویت های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: به کارفرمایان اعلام شده که در صورت تعطیلی و یا اخراج نیرو گزارش را به ما اعلام کنند تا با اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با بانک‌ها تا حد امکان از این کار جلوگیری شود زیرا حقوق کارگر و کارفرما برای ما بسیار مهم است و کارفرمایان با سرمایه‌گذاری خود باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال در جامعه بیان کرد: برخی از موارد و مشکلات ایجاد شده مربوط به قانون کار است که باید حل شود، ولی مهم‌ترین وظیفه این وزارت خانه در کنار مسئله معیشت و اشتغال است که باید به آن توجه شود.

عباسی با تأکید بر لزوم‌ توجه به مسئله نظارت در ارائه تسهیلات اشتغال در کشور افزود: وقتی تسهیلاتی در کشور اعطا می‌شود آن تسهیلات باید منجر به اشتغال شده و نظارت کافی بر روی آن انجام شود تا به مرحله تولید برسد، لذا باید واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل با ارائه تسهیلات فعال شوند.

وی نقش دیگر دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال را بسیار مهم داسنت و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، تأمین اجتماعی و بانک‌های عامل مثل توسعه تعاون و رفاه اجتماعی در کنار صندوق کار آفرین نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته و باید در این راستا جلسات متعددی برگزار و اعتبارات اختصاص داده شده در تخصیص یابد.

استاندار گیلان با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دوره مدیر کل سابق اقدامات خوبی در  راستای کاهش نرخ بیکاری و ارائه تسهیلات در گیلان انجام شده و امیدوارم این روند توسط مدیر کل فعلی ادامه دار باشد.

سید محمد رضا حسینی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه این وزارتخانه یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور است، اظهار کرد: اکثر مردم جامعه ارتباط مستقیمی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارند، زیرا این وزارتخانه در کنار دیگر ارگان‌های دولتی یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور و برای جوانان است.

 

در پایان این دیدار با قدردانی از عباس علیزاده، سیاوش آقاجانی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول