اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

از تیمار و بازگشت قوی فریادکش به تالاب‌ انزلی تا اجرای پویش مردمی بذرکاری و بذرپاشی در سمنان

گروههای مردمی در هفته اخیر با نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در شهرستان کهنوج و تیمار و بازگرداندن یک قوی فریاد کش به تالاب‌ انزلی و چند برنامه شاخص محیط زیستی دیگر در سطح کشور باز هم محیط زیست را تنها نگذاشتند.

از تیمار و بازگشت قوی فریادکش به تالاب‌ انزلی تا اجرای پویش مردمی بذرکاری و بذرپاشی در سمنان

به گزارش خبرنگار فارس،  با همکاری های صورت گرفته مابین گروه های محیط زیستی و داوطلبانه با دیگر تشکل‌ها و همچنین همکاری با بعضی از ادارات مربوطه، شاهد پیشرفت و اثربخشی هرچه بیشتر فعالیت این گروه‌ها در جامعه و در بین مردم هستیم. ما نیز در قرارهای هفتگی خود تلاش کرده‌ایم همچون گذشته و بر حسب وظیفه رسانه‌ای خود با انتشار فعالیت و برنامه‌هایشان، حامی و مشوق این گروه های محیط زیستی و داوطلبانه باشیم.

رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در طبیعت شهرستان کنگان

یک قلاده گربه جنگلی که توسط دوستداران محیط زیست شهرستان کنگان به اداره محیط زیست تحویل داده شده بود، پس از تیمار و نگهداری، در طبیعت این شهرستان از استان بوشهر رهاسازی شد.

 اجرای طرح جنگلانه۱۴۰۰ در مسجد سلیمان

در راستای طرح جنگلانه 1400، انجمن های محیط زیستی و هیات کوهنوردی مسجدسلیمان در استان خوزستان، با کاشت ۱۵۰ اصله نهال جانی دوباره را به منطقه ‌حفاظت شده هفت شهیدان و روستای مورچگان که دارای پوشش گیاهی کنار، انجیر، گلخنگ و جانورانی از جمله کفتار، شغال و کبک می باشد، اهدا کردند.

 وبینار آموزشی بازدید از موزه حیات وحش هرمزگان برگزار شد

به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با گونه های جانوری، زیستگاه ها و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، وبینار آموزشی بازدید مجازی از موزه حیات وحش محیط زیست برای دانش آموزان دبستان پسرانه سما برگزار شد.

 رها سازی یک بهله سارگپه در شهرستان هشترود

با تلاش یکی از شهروندان علاقه مند و دوستدار طبیعت در شهرستان هشترود، یک بهله سارگپه زخمی پس از تحویل به اداره حفاظت محیط زیست و یک ماه و نیم تیمار و مداوا، در منطقه شکار ممنوع ضحاک این شهرستان در استان آذربایجان شرقی رهاسازی شد.

 پویش بذرانه گروه کوهنوردی کوهیاران شهرستان فسا

گروه کوهنوردی کوهیاران که متشکل از فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان فسا هستند،  به منظور حمایت و حفاظت از محیط زیست و طبیعت، درمنطقه پانعل این شهرستان از استان فارس بذر الوک کاشتند.

نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در شهرستان کهنوج

با تلاش‌های یکی از اهالی شهرستان کهنوج استان کرمان، در خصوص گرفتار شدن یک قلاده گونه نادر گربه جنگلی در حصار نگهداری پرندگان اهلی و پس از هماهنگی صورت گرفته با مأموران یگان حفاظت محیط زیست، این گربه جنگلی زنده‌گیری و پس از اطمینان از سلامت کامل، در زیستگاهش رهاسازی شد.

برگزاری دوره آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در شهر اهرم

دوره آموزشی «یک ساعت با محیط‌بان» با هدف آموزش دانش آموزان از سنین پایین و شکل گیری شخصیت آنها برای ورود به جامعه، با حضور چشمگیر و استقبال بسیار خوب دانش آموزان در دبستان بنت الهدی شهر اهرم استان فارس برگزار شد.

روستای آتشکده و کاخ اردشیر ساسانی پاکسازی شد

گروه محیط زیستی طبیعت‌بانان وصال فیروزآباد به منظور تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی، اطراف روستای آتشکده و کاخ اردشیر ساسانی در استان فارس را پاکسازی کردند.

 آغاز طرح محیط‌ یار با آموزش محیط زیستی دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری

همیاران طبیعت و دوستداران محیط‌ زیست شهر چلیچه استان چهارمحال بختیاری با همکاری کارشناسان آموزش حفاظت محیط زیست و اداره آموزش و پرورش، با حضور در دبستان حضرت خدیجه و قائم این شهر، آموزش‌‌های حضوری محیط‌ زیستی را آغاز کردند. هدف از اجرای این طرح، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی برای انتقال پیام‌های زیست محیطی به درون خانه و خانواده است.

تیمار و بازگشت قوی فریاد کش به تالاب‌ انزلی

با تلاش و همت دوستداران محیط زیست، یک قطعه قوی فریادکش که به شدت مصدوم شده بود پس از مداوا و بهبودی کامل به تالاب انزلی در استان گیلان بازگشت. قوی فریادکش در سواحل دریا، باتلاق، دریاچه و رودخانه‌‌های عریض ایران و ترکیه به صورت مهاجر زمستانی مشاهده شده و در ردیف پرندگان حفاظت شده قرار دارد.

اجرای پویش مردمی بذرکاری و بذرپاشی در سمنان

طرح پویش مردمی بذرکاری که با هدف احیا و زادآوری جنگل‌‌ها و عرصه‌ های منابع طبیعی از روز جهانی خاک در سمنان آغاز شده است، برای احیای ۱۰هزار هکتار از منابع طبیعی در پارک جنگلی کومش، به منظور اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان «‌ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت» با مشارکت دوستداران محیط زیست، مسئولان دولتی و جوامع محلی تا پایان اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه توانمند سازی تشکل ها و آموزش اطفای حریق در کامفیروز

در راستای آموزش‌های محیط زیستی مورد نیاز جامعه، دو دوره آموزش اطفاء حریق و توانمند سازی جوامع محلی و تشکل‌ها، توسط فعالین محیط زیستی و با حضور اعضای شورا، دهیاران، بسیجیان و مردم محلی در کامفیروز شمالی و جنوبی استان فارس برگزار شد.

نجات جان یک پرنده آسیب دیده در سیرجان گرفتار در استخر ذخیره آب

در پی تلاش و پیگیری یکی از دوستداران طبیعت سیرجان در استان کرمان، مبنی بر گرفتار شدن یک پرنده باکلان در استخری صنعتی، این پرنده زنده‌گیری و به مرکز بازپروری حیات وحش انتقال داده شد تا پس از رسیدگی و درمان در طبیعت رهاسازی شود. 

 کاشت بذر گیاهان بومی در مناطق سوخته شده سروستان

در سومین هفته از دی ماه ۱۴۰۰ مناطق حفاظت شده میان جنگل سروستان استان فارس که پیشتر از این دچار آتش سوزی شده بود و دوستداران محیط زیست نگران تصرف غیرقانونی آن بودند، توسط انجمن عاشقان طبیعت شهرستان سروستان بازکاشت شد. در این برنامه از بذر درختان و گیاهان بومی بادام کوهی، ارژن و گیاه دارویی انغوزه استفاده شد.

طرح ملی جنگلانه در ارتفاعات تابناک لامرد برگزار شد

طرح ملی جنگلانه به همت انجمن پایشگران رویش سبز جنوب و با حضور تعدادی از ادارات و دیگر گروه‌های محیط زیستی برای هشتمین سال پیاپی در ارتفاعات تابناک شهرستان لامرد در استان فارس برگزار شد. در این همایش نهال و هسته‌های درختان بومی منطقه از جمله، بادام کوهی و کنار در محدوده پارک جنگلی سیمان لامرد کاشته شد.

رها سازی یک لک لک سفید در طبیعت سیاهکل

به همت یکی از شهروندان و دوستداران حیات وحش سیاهکل، یک عدد لک لک سفید که به صورت زخمی در طبیعت این شهرستان از استان گیلان پیدا و به اداره محیط زیست تحویل داده شده بود، پس از تیمار و بهبودی کامل به طبیعت بازگردانده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول