اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نظربایف: هدف شورش‌های اخیر نقض تمامیت ارضی و براندازی دولت بود

نخستین رئیس جمهور قزاقستان در پیام ویدیویی خود هدف از شورش‌ها و حملات سازمان یافته به کشورش را از بین بردن تمامیت ارضی کشور و پایه‌های دولت عنوان کرد.

نظربایف: هدف شورش‌های اخیر نقض تمامیت ارضی و براندازی دولت بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورسلطان نظربایف»، نخستین رئیس جمهور قزاقستان در پیام ویدیویی با مردم این کشور در مورد شورش‌های اخیر و اهداف آن، صحبت کرد.

وی در این پیام خطاب به مردم کشورش گفت: هموطنان عزیز! حوادث ژانویه کل قزاقستان را شوکه کرد. هدف از این شورش‌ها و حملات سازمان یافته، از بین بردن تمامیت کشور و پایه‌های دولت بود.

نظربایف، رویدادهای دهه اول ماه جاری میلادی در کشورش را فاجعه‌ای خواند که برای همگی عبرت بود و بار دیگر نشان داد که از استقلال باید مانند گوهر چشم، مانند یک ظرف شکننده‌ای که به مراقبت ویژه نیاز دارد، نگهبانی کرد.

وی ضمن ابراز تسلیت به خانواده و بستگان قربانیان و آرزوی بهبود به آسیب دیدگان بر لزوم شناسایی عوامل این اغتشاشات تاکید کرد.

نخستین رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری گفت: بعد از انتقال اختیارات خود به «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور فعلی این کشور از سال 2019 بازنشسته شده است و در حال حاضر در «نورسلطان» قرار دارد و جایی هم نرفته است.

وی گفت که رئیس جمهور فعلی قزاقستان دارای قدرت کامل است، ریاست شورای امنیت را در اختیار دارد و همچنین به زودی به عنوان رئیس حزب نور آتن انتخاب خواهد شد.

بنابراین، به گفته، نظربایف، هیچ اختلافی میان نخبگان وجود ندارد و تمام شایعات در این مورد بی‌پایه و اساس است.

نظربایف خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که بنده در طول 30 سال به خاطر سرزمینمان بی وقفه  کار کردم. ما مرزهایش را تقویت کردیم و در کشور اصلاحات مترقی انجام دادیم.

وی افزود: ما با هم یک قزاقستان مستقل را ساختیم، به دستاوردهای بزرگی در توسعه اجتماعی و اقتصادی دست یافتیم و از بسیاری جهات نه تنها در آسیای مرکزی، بلکه در فضای همسود نیز به یک کشور پیشگام تبدیل شدیم.

نظربایف در ادامه گفت که قزاقستان در نتیجه همبستگی و اتحاد تمام مردم این کشور در عرصه بین‌الملل به عنوان یک کشور معتبر شناخته شده است.

وی ثبات و آرامش در قزاقستان را از اهداف خود عنوان کرد و گفت: همه ما باید این ارزش‌های پایدار را گرامی بداریم.

نخستین رئیس جمهور قزاقستان و پیشوای ملت این کشور در ادامه با تاکید گفت: قطعا ما این بحران را پشت سر می‌گذاریم و قوی‌تر خواهیم شد.

وی با اشاره به معرفی برنامه جدید اصلاحات رئیس جمهور فعلی قزاقستان که متمرکز به بهبود رفاه مردم است، از ساکنان این کشور دعوت به حمایت از این برنامه کرد.

نظربایف در پایان سخنان خود به هموطنان خود سلامتی و رفاه را آرزو و به خاطر حمایت رئیس جمهور وقت از مسیر اصلاحات و نوسازی ابراز تشکر کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول