اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبری خوش به مردم استان داد و گفت: سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد.

سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سامانه پایش هوای استان لحظه‌ای شده و شهروندان می‌توانند در هر زمان و مکان با لینک مستقیم از کیفیت هوای شهر مطلع شوند.

وی گفت: موضوع پایش لحظه‌ای و یا آنلاین هوا  توسط استقرار ایستگاه‌های آنلاین، یکی از سیاست‌های در نظر گرفته شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که خوشبختانه  با تلاش محیط زیست و همکاری دانشگاه، برای نخستین بار به طور آنلاین و لحظه‌ای راه‌اندازی شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  کهگیلویه و بویراحمد همزمان با فرا رسیدن 29 دی روز ملی هوای پاک در این خصوص عنوانکرد: برای نخستین بار در استان با همکاری خوب دانشگاه یاسوج سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای یاسوج راه اندازی شد. 

هاشمی افزود: این سامانه به طور پایلوت در مرکز استان راه اندازی شده و هموطنان می توانند آنلاین با استفاده از لینک http://5.160.140.52 از  وضعیت لحظه‌ای هوا مطلع شوند. 

وی تصریح کرد: ایستگاه می‌تواند به شکل خود اتکا در نقاط صعب العبور یا فاقد برق نصب شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد : پلتفرم نرم افزاری این ایستگاه بومی با قابلیت گزارش گیری‌های مختلف بوده و امکان انتقال داده ها به مراکز داده  یا تکنولوژی‌های گوناگون ارزان قیمت با صحت بالا است. 

هاشمی بیان کرد : میزان دقت سنسورها مطابق آخرین استانداردها بوده و شهروندان در هر نقطه و مکانی و در هر زمانی می‌توانند با ورود لینک در یکی از برنامه‌های مرورگر آنلاین و برخط از کیفیت هوای استان مطلع شوند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول